سرویس تئاتر هنرآنلاین : ایرج صغیری نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر که اخیرا در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همراه دو هنرمند شناخته شده دیگر منیژه محامدی و بهزاد قادری مورد تجلیل قرار گرفت،در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود در حوزه تئاتر، به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: حدود یک سال و نیم است که به تناوب در حال کار کردن بر روی نمایشی تحت عنوان "هفت برادرون" هستم و به یاری بازیگران جوان و تازه نفس بوشهری توانسته‌ام این نمایش را در بوشهر به صحنه ببرم.

این هنرمند بوشهری از تلاش خود برای اجرای این نمایش در دیگر نقاط کشور از جمله پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه برای اجرای این نمایش با مشکل بودجه مواجه هستیم اما چندی پیش با مذاکراتی که با مرکز هنرهای نمایشی انجام دادیم، امیدوارم که در اوایل بهار سال آینده بتوانیم این نمایش را در تالار وحدت به صحنه ببریم.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر در توضیح بیشتر در رابطه با این نمایش که نویسندگی آن هم بر عهده خود او است، ادامه داد: من بسیار علاقمندم که با مراجعه به اساطیر و آئین‌های ایرانی نمایشی را بنیان بگذارم. در نمایش "هفت برادرون" نیز در حقیقت دو نوع تفکر و یا هویت فکری جریان دارد که یکی مربوط می‌شود به زندگی امروزی ما که دغدغه نان است و درگیری‌های آن هم کاملا شناخته شده است و بخشی دیگر به اسطوره، تاریخ و حماسه مربوط می‌شود. در بخش‌هایی از نمایش این دو شکل زمانی به یکدیگر برخورد می‌کنند و عامل برخورد دهنده این دو جریان هم آئین است. به این ترتیب ما با توسل به یک آئین از یک زمان وارد زمان دیگر می‌شویم.

صغیری همچنین خاطرنشان کرد: این نمایش در حقیقت تلاشی است که ما نشان دهیم تئاتر ایرانی اگر هویت خود را پیدا کند، شکلی از تئاترهای دور دست و باستانی ما هستند. بر این اساس نماینده جریان اساطیری داستان زنی کهن سال است و نماینده زندگی و واقعیت‌های امروزی زوجی هستند که زندگی‌شان در آستانه ویران شدن قرار دارد، در طول نمایش به تدریج این دو بخش در جاهایی توسط سنت یا آئین به یکدیگر نزدیک می شوند.