به گزارش هنرآنلاین ، مجموعه ای از تازه‌ترین آثار حمیدرضا هادی نژاد با عنوان "نشانی‌های نرفته"از جمعه 16 بهمن در گالری افرند روی دیوار می‌رود.

در یادداشت این نمایشگاه آمده: " شاید بتوان آفرینش هنری را ترکیب چیزها و رخدادهای ظاهراً نامرتبط برای پرده‌برداشتن از واقعیتی پنهان دانست . حمید هادی‌نژاد چنین ترکیب مهیج و تامل‌برانگیزی را در آثار خود به نمایش می‌گذارد. او با مهارت فراوانی توانسته است به لایه‌های عمیق وجود ما نقب زند و بر پیچیدگیِ و سیالیت موقعیت روانی انسان امروز تاکید ورزد . آنگاه که تصویر محصولِ آمیزش قلمرو خیال و واقعیت می‌شود و فی‌البداهگی جای از پیش‌تعیین‌شدگی را می‌گیرد، چیزهای متفاوت و متضاد اجازه می‌یابند درهم تلفیق شوند و پیوسته به‌یکدیگر تبدیل گردند. پرتره‌ها ، اندام‌های جانوری و اعضای بدن همگی طی فرایند دگردیسیِ مستمرْ خود را از محدوده‌های هویتی یکپارچه و پایدار می‌رهانند و در زنجیره‌ای از دلالت‌ها بازتابی از رویاها و تخیلات ما می‌شوند . این فرایند در طرح‌ها و نقاشی‌های هادی‌نژاد گاه به نفی دوگانه‌ی انسانِ آزاد و ماشین بی‌اراده می‌انجامد و گاه تضاد بین موجودات فراطبیعی و واقعی را به چالش می‌کشد . هنرمند موفق می‌شود نظام بصری نو و منحصربفردی بسازد تا بتواند از میان انبوه تقابل‌ها و آشفتگی‌ها به موجوداتی خودبسنده و وحدت‌مند ‌دست یابد؛موجوداتی که می‌توانند به‌منزله‌ی اسطوره‌های شخصی وامروزی باشند.این اسطوره‌ها البته نه دیگرقهرمانندو نه نجات‌بخش ، بلکه بیشتر نمایانگر فضای مالیخولیایی و اضطراب‌آور زندگی ما هستند ."

حمیدرضا هادی نژاد فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبا و دانشگاه آزاداسلامی در رشته نقاشی است. او که از سال ۱۳۷۷ در کشور آلمان اقامت دارد، تاکنون بیش از ۱۵ نمایشگاه انفرادی و گروهی از آثار خود را از جمله در گالری‌های سیحون، برگ و گالری «میرندورف» برلین برپا کرده است.

نمایشگاه "نشانی‌های نرفته" تا 30 بهمن ماه در گالری افرند به نشانی یوسف آباد، جهان آرا، خیابان 19 ، شماره 48 ادامه خواهد داشت.