به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ مراسم افتتاحییه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از ساعت 18 امروز جمعه 9 بهمن‌ماه در سالن ایران فرهنگستان هنر با نام امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک ولایت و با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان افتتاح می شود.

نمایشگاه این رویداد هنری که در برگیرنده آثار سه نسل از هنرمندان ایران در بخش مفاخر و شرکت‌کننده‌گان در بخش رقابتی این دوره از جشنواره است، پس از افتتاح رسمی به روی علاقمندان به هنر گشوده خواهد شد.

نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در برگیرنده آثاری از هنرمندان نسل‌های مختلف هنر ایران همچون، سهراب سپهری، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، پرویز کلانتری، بهمن محصص، مسعود عربشاهی، غلامحسین نامی، فرشید مثقالی، محمد ابراهیم جعفری، فرح اصولی، مهدی حسینی، مصطفی گودرزی، محمد علی بنی اسدی، ناصر پلنگی و... است که در بخش مفاخر به نمایش در خواهد آمد و در کنار این آثار، 205 اثر از هنرمندان سراسر کشور که در بخش رقابتی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کرده‌اند نیز به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در موزه فلسطین فرهنگستان هنر به مناسبت هشتمین دوره برپایی این رویداد هنری، نمایشگاه آثار بخش جنبی جشنواره تجسمی فجر با موضوع امام رضا (ع) افتتاح خواهد شد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در این دوره با رویکرد هنر معاصر برپا شده است و از 9 تا 17 اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقمندان است. این رویداد هنری علاوه بر بخش نمایشگاهی در بخش‌های جنبی میزبان آثار بخش مفاخر، آرتکس، همایش، فیلم مستند تجسمی، نمایشگاه بخش امام رضا (ع)، هنر مقاومتی و هنر ملی است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرکلی مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.