سرویس تئاتر هنرآنلاین: مراسم جشن تولد ۴۳ سالگی مجموعه تئاتر شهر شامگاه پنجشنبه هشتم بهمن‌ماه بعد از اجرای اول نمایش "رعنا" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر، داریوش فرهنگ، حسین مسافر آستانه، خسرو احمدی، جواد عزتی، ناصر وحدتی، هوشنگ هیهاوند و ... حضور داشتند.

اجرای مراسم جشن تولد را محمد جعفریان مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر برعهده داشت و در ابتدای مراسم از پریسا مقتدی مدیر تئاتر شهر دعوت کرد که به روی سن حاضر شود.

مقتدی در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به علی مرادخانی و سایر هنرمندان حاضر در سالن عنوان کرد: افتخار می‌کنم در روزگاری به سر می‌برم که تجربه کار کردن و مسئولیت پذیرفتن در این بنای مدور و زیبا را بر عهده دارم. این اتفاق یکی از افتخارات زندگی من است.

در ادامه جعفریان با قرار گرفتن در کنار پوستر اولین نمایشی که در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفته بود عنوان کرد: از ۷ بهمن سال ۱۳۵۱ نمایش "باغ آلبالو" نوشته چخوف و به کارگردانی آربی آوانسیان به صحنه رفت که داریوش فرهنگ یکی از بازیگران آن نمایش بود به همین جهت از این هنرمند دعوت می‌کنم که روی سن حضور پیدا کند.

داریوش فرهنگ با اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: نمایش "باغ آلبالو" با بازی من، سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی، محمد هاشمی و بسیاری دیگر از این هنرمندان در سال ۵۱ به صحنه رفت و من افتخار می‌کنم که در افتتاح آن نمایش در آن سال شرکت داشتم.

او یادآور شد: ما گروه دانشجویی بودیم بنام گروه "پیاده" و در آن زمان که تئاتر شهر در حال ساخت و ساز بود می‌دیدیم که چگونه سرامیک روی سرامیک این مجموعه گذاشته می‌شود و بسیار خوشحال بودیم که چنین مجموعه‌ای در تهران ساخته می‌شود، چون تئاتر روح این ملت است. تصور کنید اگر در چهار راه ولی‌عصر مجموعه تئاتر شهر وجود نداشت با چه شهر غم‌زده‌ای روبرو بودیم. اگر با اختلاس‌های میلیاردی می‌توان پول مردم را خورد اما اندیشه این ملت را نمی‌توان از بین برد و این شما تماشاگران هستید که به تئاتر معنا می‌بخشید.

این بازیگر باسابقه همچنین با خواندن شعری از نظامی گنجوی ادامه داد: سخن بسیار داری اندکی کن / یکی را صد نکن صد را یکی کن

این عشق شورانگیز بچه‌های تئاتر و عشق شما تماشاگران است که باعث ماندگاری هنر می‌شود. این هنر را سر باز ایستادن نیست.

در ادامه این مراسم جعفریان با اشاره به زیبایی‌های کاشی‌های محوطه تئاتر شهر و اینکه هیچکدام از این کاشی‌ها نقوش تکراری ندارند از اصغر کاشی‌تراش اصفهانی، کاشی‌کار مجموعه تئاتر شهر دعوت کرد که روی صحنه بیاید.

این هنرمند کاشی‌کار که با تشویق تماشاگران روی سن حاضر شد در سخنانی کوتاه عنوان کرد: هنر به هر شکلی که ارائه شود خوب است چون هنر همیشه حرف اول را می‌زند.

در ادامه جعفریان با از علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا با همراهی داریوش فرهنگ و اصغر کاشی‌تراش اصفهانی کیک تولد 43 سالگی تئاتر شهر را ببرند.

داریوش فرهنگ قبل از بریدن کیک با اشاره به طرح کیک عنوان کرد: دلم نمی‌آید که تئاتر شهر را ببرم اما به پاس احترام مراسمی که برگزار شده با اجازه همه حضار کیک را می‌برم.

مرادخانی نیز بعد از بریدن کیک بیان کرد: امسال به کمک دکتر نوبخت توانستیم بودجه تئاتر را به دو برابر سال‌های گذشته افزایش دهیم که بخش اعظم آن برای تئاتر مصرف خواهد شد.

گزارش تصویری مرتبط