سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدجلال اشکذری امسال با "دلبری" دومین فیلم خود بعد از ˝خانه‌ای کنار ابرها˝ در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

اگرچه "دلبری" یک عاشقانه‌ حسی است که گاهی تماشاگر را به عمق فاجعه می‌برد و احساس‌ها را بر می‌انگیزد، اما اشکذری معتقد است پایان فیلمش همچنان امیدوار‌کننده است.

او درباره فیلمنامه "دلبری" به هنرآنلاین گفت: حدود یک سال طرح این فیلمنامه همراه من بود. در دفتر یادداشت‌هایم بخش‌هایی از سکانس‌های فیلم را نوشته بودم، اما نمی‌دانستم قرار است چه اتفاقی بیافتد. حدود شش ماه طول کشید تا فیلمنامه به یک نتیجه خوب رسید. فیلمنامه خیلی سخت جلو می‌رفت.

این کارگردان جوان سینما درباره مضمون "دلبری" گفت: آدم‌هایی در این فیلم حضور دارند که برای دوران دفاع مقدس هستند، اما داستان در زمان حال اتفاق می‌افتد. فیلمنامه "دلبری" همیشه دغدغه من بوده و آنچه ساخته‌ام در واقعیت اتفاق افتاده است. حدود هشت سال پیش فیلمی کوتاه ساختم با فضایی مشابه این فیلم. این سوژه مدت‌ها همراه من بود. درباره آن خیلی تحقیق کردم و کتاب خواندم. فکر می‌کنم این فیلم بازخورد فضای جنگ ما است.

"دلبری" به تهیه‌کنندگی سید‌محمود رضوی سال گذشته در سکوت خبری ساخته شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: طوبی: امشب عروسی امیرحسینِ، دوتامون خوشحالیم ...من نباید اون حرف‌ها رو می‌زدم، فقط به هم بگو چرا چهار بار چشمت و بازبسته کردی ... منظور خاصی داشتی میثم؟

هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی، مهدی عطاران بازیگران "دلبری"هستند. مشروح کامل گفت‌و‌گو با سیدجلال اشکذری را در ایام جشنواره فیلم فجر در هنرآنلاین بخوانید.