سرویس معماری هنرآنلاین : استفان بلیکرود هنرمند هلندی طی چند سال گذشته تمرکز خود را بر بازتولید منظره‌های شهری نقاط مختلف جهان از دریچه خاطره‌هایش کرده است. بلیکرود خاطراتش از شهر‌ها طی سفر‌هایش در سراسر اروپا و آمریکای شمالی با استفاده از قلم و جوهر و آبرنگ ثبت می‌کند؛ طرح‌هایی که در پس مناظر شهری اشاره‌هایی به زمینه‌های اجتماعی و تاریخی را نیز در خود می‌پروراند.

طراحی‌های او اگرچه وفادار و مبتنی بر واقعیت مکان‌هایی است که به تصویر کشیده، اما دخل و تصرف‌هایی در جهت نمایشی دراماتیک از حیات اجتماعی و دست‌آوردهای بشری را به بیننده ارائه می‌کند که حاصل دریافت‌ها و عواطف او از فضا و حال و هوای این شهر‌ها است.

بلیکرود همچنین طی شش ماه گذشته برخی از آثارش را در قالب لیتوگرافی ارائه می‌کند؛ رویکردی که در راستای تکثیر طراحی‌هایش برای قابل دسترسی عمومی بودن در پیش گرفته و از سوی دیگر ارجاعی به پس زمینه‌های تاریخی ثبت و ضبط چشم اندازهای انسانی است.

طراحی‌های اغلب مونوتن و تکرنگ بلیکرود، ساخت و سازهای دقیقی دارند که او به طور معمول زمانی بین یک ماه تا یک سال برای تکمیلشان صرف می‌کند. او که برای نمایشگاهی از همین آثار در ماه مارس آینده در گالری هنر "TEFAF" در ماستریخت هلند آماده می‌شود، این روز‌ها در حال کار کردن بر روی چند طرح از شهرهایی در ایتالیا، مراکش و آمریکا است.

طراحی بلیکرود از منهتن نیویورک

طراحی بلیکرود از آمالفی در ایتالیا

طراحی بلیکرود از شهر بخارست در رومانی

طراحی بلیکرود از میدان پلازای مادرید در اسپانیا

منبع: archdaily