سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت مانی رهنما خواننده پاپ به تهیه‌کنندگی اشکان اقوامی بعد مدت‌ها دوری از صحنه در حالی برگزار شد که به نظر می‌رسید رهنما در اجرای برنامه تسلط کافی را ندارد.

تشکلی از ارکسترها

ارکستر مانی رهنما از بخش‌های مختلف تشکیل می‌شد. و هریک از این افراد وظیفه داشتند تا یک بخش از اجرا را ساپورت کنند. اینترو به معنای مقدمه‌چینی ارکستر برای حضور خواننده است اما اینتروی ارکستر رهنما نشانی از خواننده نداشت. بعد از خروج از ارکستر مجدداً دو نوازنده پیانو و ویلن وارد سن شدند. و صدای خواننده به گوش می‌رسید اما تصویرش نه! در نهایت بعد در اواسط اجرای این تراک خواننده روی سن رخ داد و کنسرت آغاز شد.

کنسرت مانی رهنما با چاشنی یادمان بابک بیات

روی تبلیغات این کنسرت و بنرهای آن نشان‌های مختلفی از متفاوت بودن این کنسرت داشت. در واقع رهنما بعد از مدت‌ها دوری از صحنه با چاشنی یادمان بابک بیات به رو سن ظاهر شد. او قطعه‌ای را با پیانونوازی دکتر علی چراغلی به یاد بیات خوانده و در اواسط اجرا خانواده این ضمن معرفی خانواده این آهنگساز فقید از آن‌ها تقدیر به عمل آورد. رهنما در معرفی بیات این‌طور گفت: امشب، شب کسی است که از برف توانایی‌هایش همه سیراب شدند.

به فکر بیمه هنرمندان باشید

بعد از اجرای چند قطعه رهنما رو به حضار گفت: جا دارد که برای بیمه هنرمندان بیشتر کار شود. در کشور ما پیرامون بیمه هنرمندان کارهایی شده اما لازم است که این کارها شکل پررنگ‌تری به خود بگیرد و شرکت‌های بیمه نیز به کمک این فضا بیایند.

یک قطعه یک داستان

این خواننده در اجرای دیشب خود برای هر قطعه یک روایت یا داستان تعریف می‌کرد و بعد از معرفی هر هنرمند در نهایت نوبت به اجرای آن قطعه می‌رسید. یکی از این قطعات آتریست نام داشت که با تنظیم رهبر ارکستر یعنی علیرضا شمس اجرا شد. رهنما در توصیف آن گفت: این قطعه برای اولین بار است که در یک اجرای زنده به مخاطبان ارائه می‌شود و روایتگر مرارت‌های هنرمندی است که سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و البته که تمامی فریاد او نیست بلکه فقط گوشه‌ای از مرارت‌های اوست که من به سهم خودم آن‌ها را می‌خوانم.

در انتهای برنامه که درست ساعت 1 بامداد بود، این خواننده ضمن عذرخواهی از بابت این تأخیرها گفت: متأسفانه تالار را ساعت نه شب به ما تحویل دادند به همین جهت زمانی طول کشید که ما بتوانیم فضا را زودتر آماده کنیم.

قطعات اجرایی

"باخودم می‌رفتم وسط این خونه"، "تحملم کن"، "من از این زندگی مسخره چیزی نمی خوام"، "کافکا"، "مرسدس" و قطعه جدید "مزرعه"، "پرنده"، "فکر من باش"، "آرتیست"، و.. قطعات اجرایی این کنسرت بودند.

اعضای ارکستر

اشکان قوامی تهیه‌کننده، علیرضا شمس اسکندری رهبر ارکستر، حمزه یگانه پیانو، هومن نامداری کلارینت و ساکسیفون، آرین کشیشی گیتار باس، امین طاهری درامز، درشان آناند طبلا، فؤاد الهی قمشه‌ای گیتار الکتریک، پیمان جوینده پور کیبورد، فرمهر بیگلو ویولن، رامین نورانی ویولن، دانیال جورابچی ویولن، پوریا اصانلو ویولن، کوشا صرافی گوهر ویولا، ارسلان علیزاده ویولنسل، پورنگ پورشیرازی کنترباس، عرقان قوی قلب پرکاشن، سجاد نوروزی پرکاشن، امیرعلی رحمانی پرکاشن، علیرضا خسروی پرکاشن، نسترن قاضیانی هم‌خوان، آرزو فتحی هم‌خوان، امید تاج دوست هم‌خوان، مازیار واحدی هم‌خوان، مصطفی کرمی هم‌خوان، بردیا حبیبی هم‌خوان، پارسا حبیبی هم‌خوان، ژوبین عسگریه دیجیریدو، سعید مجازی دیجیریدو، آرش رستگارزاده دیجیریدو، آریا آروندی دیجیریدو، اوستا سوادجان دیجیریدو گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

مهمانان ویژه

بیژن امکانیان، محمدرضا فروتن، ایرج نوذری، شبنم مقدمی، کامران تفتی، شراره رخام، بابک صحرایی، داریوش تقی پور، سهراب پاکزاد، امیرمیلاد نیکزاد، معصومه کریمی، مجید اوجی، فلورا سام، سمیرا حسینی، مهران خلیلی، فریبا طالبی و رضا تاج‌بخش مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/