سرویس سینما هنرآنلاین: انجمن فیلم کوتاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه برنامه نمایش هفتگی فیلم‌های کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، چهارشنبه ٣٠ دی ماه، فیلم "گزارش" ساخته عباس کیارستمی، یکی از موفق‌ترین آثار این فیلم‌ساز را نمایش می‌دهد.

برنامه یاد شده، ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس- سالن غزل- برگزار می‌شود و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد است.

این اثر سینمایی به نوعی نخستین اثر بلند عباس کیارستمی محسوب می‌شود که در سال ۱۳۵۶ خورشیدی ساخته شده و به زندگی یک کارمند اداره دارایی پرداخته که در ابتدا او را به دلیل دریافت رشوه از کار معلق می‌کنند و از همان جا مشکلات وی بخصوص با همسرش آغاز می‌شود.

عباس کیارستمی در سال ١٣٥٤ دو فیلم کوتاه "من هم می‌توانم" و "دو راه حل برای یک مشکل" را کارگردانی کرده است و این فیلمساز در اوایل ١٣٥٥ نیز فیلم کوتاه "رنگ‌ها" و به دنبالش فیلم ٥٤ دقیقه‌ای "لباسی برای عروسی" را ساخت.

فیلم "گزارش"، حول زندگی مامور مالیاتی متهم به رشوه‌گیری، همراه با تم خودکشی است که اولین اثر سینمای ایران بود که گزارشی عینی از روابط پیچیده زوجی جوان در جامعه‌ای که در برزخ بین سنت و مدرنیسم دست و پا می‌زد، ارائه می‌دهد و ترکیب واقع‌گرایی و هنر، و شکستن مرز ظریف بین آن دو در این اثر، منتقدان را غافلگیر کرد.

در ادامه برنامه نمایش هفتگی فیلم‌های کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، چهارشنبه ٣٠ دی، فیلم "گزارش" ساخته عباس کیارستمی، یکی از موفق‌ترین آثار این فیلمساز در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، نمایش داده می‌شود.