سرویس سینمایی هنرآنلاین: تریلر اکشن "13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی" (13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi) تازه‌ترین ساخته مایکل بی کارگردان سری فیلم‌‌های پرفروش "ترانسفورمرها" همین‌طور فیلم‌های "آرماگدون" و "پرل هاربر" است.

"13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی" با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته میچل زاکوف ساخته شده است. داستان درباره شش مأمور سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا، سیا است که 11 سپتامبر 2012، پس از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی می‌کوشند از دیپلمات‌های آمریکایی دفاع کنند.

فیلم روایتی دراماتیک از ماجرایی واقعی است که سال 2012 در شب یازدهمین سالگرد 11 سپتامبر روی داد و به کشته شدن جان کریستوفر استیونز سفیر و سه تن دیگر از کارکنان آمریکایی سفارتخانه منجر شد. در این حادثه، افراد ناشناس با اسلحه سبک و نارنجک‌انداز پس از درگیری با محافظان لیبیایی کنسولگری وارد محوطه آن شدند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند. این حمله در جریان تظاهرات علیه فیلمی توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صورت گرفت که توسط یک شهروند آمریکایی و یک مهاجر مصری ساکن آمریکا ساخته شد.

جیمز بج دیل، جان کراسینسکی، مکس مارتینی، توبی استیونز، پابلو شرایبر، دیوید دنمن و فردی استروما در فیلم آمریکایی "13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی" بازی می‌کنند که با بودجه‌ای حدود 50 میلیون دلار ساخته شده است. بخش زیادی از این فیلم 144 دقیقه‌ای در مالت فیلمبرداری شده است.

پیمان معادی بازیگر ایرانی در "13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی" نقش یک شخصیت فرعی را بازی کرده است. برابر با وبسایت آی‌ام‌دی‌بی، معادی در فیلم در نقش شخصیتی به نام امال ظاهر شده است.

این سومین پروژه بین‌المللی بازیگر فیلم‌های "جدایی نادر از سیمین" و "ملبورن"، بعد از فیلم‌های "کمپ ایکس-ری" (پیتر ستلر، 2014 / آمریکا) و "آخرین شوالیه‌ها" (کازواکی کیریا، 2015 / بریتانیا و کره جنوبی) است. معادی در فیلم اول با کریستن استوارت و در فیلم دوم با کلایو اوئن و مورگان فریمن همبازی بود. معادی متولد 1970 در نیویورک است.

"13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی" در حالی در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفته است که رایان تراپانی یکی از سخنگویان سیا روز جمعه در گفت‌وگو با واشنگتن پست، سازندگان این فیلم را به تحریف وقایع و افرادی که در شب وقوع حادثه در کنسولگری آمریکا در بنغازی بودند، متهم کرد و گفت هیچ‌کس این فیلم را با یک مستند اشتباه نمی‌گیرد.