سرویس سینمایی هنرآنلاین: آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای "بازگشته" و جرج میلر برای "مکس دیوانه: جاده خشم" نامزد جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) شدند تا همچنان فیلم محبوب انجمن‌های سینمایی باشند.

به گزارش ورایتی، تام مکارتی برای "مرکز توجه"، آدام مکی برای "The Big Short" و ریدلی اسکات برای "مریخی" دیگر نامزدهای این بخش هستند که اسامی آن‌ها سه‌شنبه شب اعلام شد.

به لحاظ تاریخی، نامزدهای جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی DGA که بیش از 16 هزار عضو درباره برنده آن تصمیم می‌گیرند، در جوایز اسکار یک شاخص بسیار خوب برای بخش بهترین کارگردان و بخصوص بخش بهترین فیلم است.

ایناریتو برای سومین بار است نامزد جایزه DGA می‌شود. او سال گذشته برای "بردمن" این جایزه را برد و بعداً برنده اسکار بهترین کارگردانی هم شد. ایناریتو برای "بابل" (2005) نیز نامزد دریافت جایزه انجمن کارگردانان آمریکا بود و در 2012 نیز برای آگهی تبلیغاتی "Procter and Gamble" جایزه تبلیغاتی را برد.

اسکات سه بار نامزد شده است: "تلما و لوییز" (1991)، "گلادیاتور" (2000) و "سقوط بلک هاوک" (2001). او برای هر سه فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان هم شد. مکارتی، مکی و میلر برای اولین بار است که نامزد شده‌اند. برنده جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی 6 فوریه (17 بهمن) در مراسم شصت و هشتمین دوره جوایز DGA در لس آنجلس معرفی می‌شود.

انجمن کارگردانان آمریکا اسامی نامزدهای تلویزیونی، تبلیغاتی و مستند را چهارشنبه اعلام می‌کند. سال 2014 آلفونسو کوارون برای تریلر فضایی "جاذبه" هر دو جایزه انجمن کارگردانان و اسکار را برد. سال 2013 بن افلک برای "آرگو" جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را گرفت و تنها هفتمین برنده DGA شد که جایزه اسکار کارگردانی را دریافت نکرده است. او حتی نامزد اسکار کارگردانی هم نشد. پیش از آن 9 سال پیاپی، برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، اسکار کارگردانی را هم بردند.

تا قبل سال 2013 آخرین باری که برنده این دو جایزه متفاوت بود سال 2003 بود. در آن سال راب مارشال برای "شیکاگو" جایزه DGA را برد، اما رومن پولانسکی برای "پیانیست" برنده اسکار بهترین کارگردان شد. کلینت ایستوود ("تک‌تیرانداز آمریکایی")، پل گرین‌گرس ("کاپیتان فیلیپس") و از همه معروف‌تر بن افلک ("آرگو") و کاترین بیگلو ("30 دقیقه بامداد")، از جمله نامزدهای DGA در سال‌های اخیر هستند که شاخه کارگردانان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آن‌ها را در بخش اسکار بهترین کارگردان نامزد نکرد. "دختری با خالکوبی اژدها"، "شوالیه تاریکی"، "اتاقک غواصی و پروانه" و "درون حیات وحش" از جمله نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا در سال‌های اخیر هستند که نامزد اسکار بهترین فیلم نشدند. شاخه کارگردانان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی حدود شش درصد کل اعضای آکادمی را تشکیل می‌دهد.