سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت کریستف رضاعی و مسعود شعاری در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار خواهد شد که این دو بعد از 15 سال در کنار هم روی سن خواهند رفت.

مسعود شعاری در ابتدا درباره این کنسرت گفت: 15 سال است که آلبوم سیر منتشر شده است و این تجربه همیشه برای من جالب بوده و همیشه آرزو داشتم که بعضی از قطعات سیر اجرا شود، برنامه‌ای که در جشنواره خواهیم داشت تحت عنوان "سیر" خواهد بود. در واقع ما در این کنسرت سیری در موسیقی‌های مختلف خواهیم داشت. اولین قطعه سیر یعنی "حضور" در این کنسرت اجرا خواهد شد قطعه بعد "شور عشق" نام دارد که بازسازی ارکسترال روی این قطعه انجام شده و با همکاری ارکستر سمفونی تهران به رهبری بردیا کیارس اجرا می‌شود.

شعاری ادامه داد: تا آنجایی که به یاد دارم آلبوم "سیر" یکی از اولین تجربه‌های همراهی یک ساز سنتی با دیگر گونه‌های موسیقایی بود و حالا که شاهد برگزاری کنسرت آن هستیم تصور می‌کنم همراهی این فضا با ارکستر سمفونیک می‌تواند اتفاق خوبی باشد که برای من هم جالب توجه است. به هر ترتیب آنچه در این کنسرت به مخاطب ارائه خواهد شد کار نویی است که امیدوارم مخاطب نیز از آن راضی باشد.

رضاعی در اواسط این نشست ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این کنسرت گفت: قطعه "حضور" تغییرات زیادی نخواهد داشت، چرا که این قطعه برای آنسامبل زهی و سه‌تار نوشته شده بود. البته رنگ‌آمیزی سازی این قطعه بیشتر خواهد بود چرا که ارکستر سمفونیک همراه ما است و طبیعتاً سازهای بادی را هم داریم. قطعه "شور عشق" هم تغییراتی دارد و طولانی‌تر خواهد شد. این دو قطعه اصلی برای اجرای ما در جشنواره خواهد بود ضمن اینکه قسمت بداهه‌نوازی سه‌تار مسعود شعاری را در این اجرا خواهیم داشت.

رضاعی ادامه داد: چیزی که برای من بسیار زیبا و ارزشمند است همکاری‌های متنوعی است که با مسعود شعاری تاکنون داشته‌ام و فکر می‌کنم این همکاری‌ها در آینده نیز وجود خواهد داشت. زمانی که کار ضبط این آلبوم را انجام دادیم محدودیت‌های فنی زیادی داشتیم، اما الان دستمان بازتر است به هر حالت موسیقی ماندگار اثر زمان را ندارد و خوشبختانه ما 15 سال دوام آوردیم که امیدوارم ادامه هم پیدا کند.

این کنسرت 25 بهمن‌ماه ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/