به گزارش هنرآنلاین ، عباس کی‌منش مشهور به مشفق کاشانی متولد ۱۳۰۴ در کاشان بود. او با اخذ درجه فوق لیسانس به تدریس مشغول شد و مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان کشور پرداخت.

از این شاعر پیشکسوت، علاوه برسلسله مقالات ادبی و تحقیقی و عرفانی که در برنامه‏‌های صدای جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفته، کتاب‌های متعددی نیز در زمینه‏‌های مذهبی و ادبی و سیاسی منتشر شده است که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از: نقشبندان غزل، مجموعه شعر انقلاب از شاعران معاصر؛ سه مجموعه شعر درباره‏ دفاع مقدس از شاعران معاصر؛ مجموعه شعر شهید با همکاری استاد شاهرخی؛ محمد صلی الله علیه و آله و سلم در آیینه‏ شعر فارسی، مدایح و مراثی درباره‏ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با همکاری استاد شاهرخی؛ آیینه‏ عصمت، مجموعه‏ مدایح و مراثی درباره‏ حضرت زهرا علیهاالسلام با همکاری استاد شاهرخی؛ قبله‏ هشتم آیینه‏ رجاء، مدایح و مراثی درباره‏ حضرت رضا علیه‏‌السلام با همکاری استاد شاهرخی؛ آیینه‏ جمال، مجموعه‏ دوم مدایح و مراثی درباره‏ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با همکاری استاد شاهرخی؛ دیوان صباحی بیدگلی با مقدمه و تصحیح شادروان پرتو بیضایی؛ خلوت انس، مجلد اول تذکره‏ شعرای معاصر.

استاد مشفق کاشانی که ریاست هیأت مدیره‌ انجمن شاعران ایران را نیز برعهده داشت در دی‌ماه ۱۳۹۳ در خانه همیشگی‌اش، خانه شاعران ایران با دنیای خاکی وداع کرد.

به همین مناسبت انجمن شاعران ایران در نظر دارد روز شنبه ۲۶ دی ساعت ۱۸ ویژه برنامه‌ای به مناسبت سالروز درگذشت این استاد گرانقدر برگزار کند. علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند در تاریخ و ساعت مذکور در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/