به گزارش هنرآنلاین به نقل از تسنیم؛، کامبیز دیرباز بازیگر نقش "غیاث صفا" در این مجموعه گفت: از همان ابتدا سعید نعمت‌الله این نقش را برای من نوشته بود. در این سریال نقش یک جوان مجرد 35 ساله را بازی می‌کنم. فضای قصه در زمان حال و سال 1394 روایت می‌شود.

دیرباز افزود: غیاث در این داستان یکسری مشکلات خانوادگی دارد که این مشکلات بر روی شخصیت او تأثیر مستقیم گذاشته و به دلیل اینکه یکسری عقده‌هایی در درون او از قبل وجود داشته، به دنبال انتقام از دنیای پیرامون خودش است و به جای اینکه به دنبال حل این مشکلات باشد، صورت مسئله‌های جدید پیش پای او قرار می‌گیرد، اما در مسیر داستان و با محکم شدن ایمانش و مدیریت کردن زندگی خود، مشکلاتش را از پیش پا برمی‌دارد.

دیرباز اضافه کرد: حدود 17 سال سابقه دوستی و رفاقت با بهرنگ توفیقی دارد و این، دومین همکاری او با بهرنگ است و از این اتفاق هم خیلی خوشحال است. بهرنگ توفیقی آرامش خیلی زیادی هم پشت دوربین دارد و این آرامش به شدت به مقابل دوربین و بازیگران منتقل می‌شود و این رفتار برای یک بازیگر اتفاق خیلی خوشایندی است.

این بازیگر درباره ادامه مسیر بازیگری‌اش یادآور شد: قصد دارم که نقش خوب کار کنم و بعد از "پشت بام تهران" هم اولین نقش خوبی که چه در سینما و چه در تلویزیون به من پیشنهاد شود آن را بازی می‌کنم و در انتخاب سینما و تلویزیون خط کشی ندارم.

بازیگر فیلم سینمایی "دوئل" با اشاره به ضعف فیلمنامه‌ها تصریح کرد: متاسفانه ما الان فقر فیلمنامه داریم و به جرات می‌توانم بگویم که از هر 10 فیلمنامه‌ای که به‌دستم می‌رسد، شاید فقط یکی از آن‌ها خوب باشد. این اتفاق خوبی در سینما و تلویزیون نیست و امیدوارم که امثال سعید نعمت‌الله در حوزه سناریو بیشتر شوند.

مجموعه تلویزیونی "پشت بام تهران" محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در 33 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده است. پخش این مجموعه به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی زینب تقوایی از شنبه 19 دی ماه از شبکه یک آغاز شد. این مجموعه پر لوکیشن و پر بازیگر که از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 22:15 به روی آنتن می‌رود، مضمونی اجتماعی دارد که قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان‌ها در شرایط خاص مربوط می‌شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، مسیر زندگی آنان دستخوش تغییرات خواهد شد.