سرویس مد و لباس هنرآنلاین : اخبار تکان دهنده از دست دادن دیوید بوئی، خواننده، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده مطرح بریتانیایی، تنها دو روز پس از انتشار آلبوم "Blackstar" او در روز جمعه، هاله دردناکی از غم در میان طرفداران او به وجود آورد.

اما بوئی جدا از نقش تاثیرگذارش در دنیای موسیقی، در دنیای مد هم جایگاه مهمی داشت. او پوشش خود را با الهام از امیدها، آرزوها، شجاعت نسل جوان یا سوگواری و غم تغییر می‌داد. قدرت او در دستکاری تصویر خود از طریق لباس، آرایش، و نمایش در مجموعه‌های فشن، نمایش‌ها و عکس‌ها منعکس شده است. هر تغییر پیشرویانه‌ای که او در ظاهرش ایجاد می‌کرد در دائرة‌المعارف سبک‌ها باقی می‌ماند.

مدت‌ها قبل از اینکه مد به عنوان یک صنعت شناخته شود، بوئی همکاری با طراحان مد را آغاز کرد. این همکاری با انجی بوئی که بعدا همسر او شد آغاز شد و بعد با طراحان دیگری مانند کانسای یاماموتو، میک راک و... ادامه یافت.

اولین تصاویری که از لباس‌ها و ظاهر عجیب بوئی دیده شد مربوط به طرح جلد آلبوم‌های او در دهه‌های 70 و 80 است. در آن روزها، کاری که بوئی با ظاهر خود انجام داد ثبت نشد، اما میلیون‌ها طرفدار او در نمایشگاهی که موزه ویکتوریا و آلبرت در سال 2013 برپا کرد توانستند نگاهی اجمالی به نوع پوشش او در طول سال‌های گذشته، داشته باشند.

بیش از 300 شی از جمله شعر و دست نوشته، لباس‌های اصلی، عکس، طرح‌ها، آلبوم آثار هنری و مواد موجود در پرفورمنس‌های او در طول پنج دهه گذشته از درون بایگانی دیوید بوئی برای اولین بار به نمایش درآمد.

بینندگان نمایشگاه متوجه شدند که چگونه کار بوئی هم تحت تاثیر و هم تاثیرگذار بر جنبش‌های گسترده در هنر، طراحی، تئاتر و فرهنگ معاصر بود. تمرکز او بر روی فرآیند خلاق، تغییر سبک کار و همکاری با طراحان مختلف در زمینه‌های مد، صدا، گرافیک، تئاتر و فیلم به خوبی در آن نمایشگاه دیده شد.

انتهای پیام/