به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، نشست تخصصی "وندالیسم و هنرهای شهری در تهران" از دوره دوم سلسله نشست‌های علمی تخصصی "هنرهای شهری در تهران" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری و توسط مرکز خدمات تخصصی فعالیت‌های هنری این پژوهشکده، در تاریخ سه‌شنبه ۲۹ دیماه ۱۳۹۴ در تالار همایش-های فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

محسن موسیوند دبیر این سلسله نشست‌‌ها، اهداف برگزاری این نشست‌ را آشنایی و تعامل هنرمندان، استادان و پژوهشگران حوزه هنر شهری با یکدیگر و ارائه آخرین یافته‌های علمی- پژوهشی، مدیریتی و تجربی در حوزة هنر شهری دانست. وی با اشاره به مبحث چالشی و مهمی به نام "وندالیسم" آن را از جنبه‌های مختلف قابل ارزیابی دانست و برگزاری نشستی با این عنوان را از همین منظر ضروری دانست. نگاه چالشی‌تر به مبحث وندالیسم از آن بابت است که وجهی از رویدادی که عموماً دولت‌ها آن را وندالیسم می‌دانند و با آن در تعارض‌اند، از نگاه هنرمندان، گونه‌ای هنر شهری اعتراضی محسوب می‌شود و طبیعتاً بین هنرمند و حاکمیت تعارضی آشکار شکل می‌گیرد.

این برنامه به‌عنوان نشست سوم، با عنوان "وندالیسم و هنرهای شهری در تهران" و با سخنرانی آقایان سیدرضا حسینی لاهیجی و سید محمود شعیبی در تاریخ سه‌شنبه ۲۹ دیماه برگزار می‌شود.

گفتنی است اولین نشست دوره دوم، با عنوان "گرایشات معاصر در هنرهای شهری تهران" در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه و دومین نشست با عنوان "هنرهای شهری و اقتصاد شهر خلاق" در تاریخ ۷ دیماه، برگزار شد.

نشست‌ مذکور در تاریخ‌ یاد شده از ساعت ۱۵: ۳۰ تا ۱۸ در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب، بین چهارراه ولیعصر (عج) و خیابان فلسطین، ابتدای خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، برگزار می‌شود. حضور عموم در این نشست‌ها آزاد است.

انتهای پیام/