سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علی مرادخانی عصر روز گذشته دوشنبه 21 دی‌ماه با حضور در بیمارستان آسیا ضمن عیادت از حمید سبزواری پیگیر روند درمانی این شاعر پیشکسوت انقلاب شد.

مرادخانی ضمن پیگیری روند درمانی استاد سبزواری، این شاعر پیشکسوت را از سرمایه‌های فرهنگی کشور دانست و گفت: من سال‌ها در خدمت استاد سبزواری بودم و از اخلاق و سیرت این مرد بزرگ بهره بردم. هر زمان که استاد سبزواری در شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی حضور داشتند، همواره تلاش می‌کردم تا دقایقی در کنار او باشم و از محضر ایشان کسب فیض کنم.

معاون امور هنری وزارت ارشاد با آرزوی سلامتی برای استاد سبزواری گفت: همه مردم و دوستداران انقلاب دعاگوی استاد هستند و امیدورام با شفا عاجل ایشان، بزودی همچون گذشته شاهد حضور استاد سبزواری در مجامع ادبی کشور باشیم و ایشان در صحنه فرهنگ و هنر بدرخشند. وزارت ارشاد همه پیگیر مسائل مربوط به روند درمانی استاد هستند و کارهای مربوط به درمان را پیگیری خواهند کرد.

در ادامه این عیادت وزیر ارشاد هم طی تماس تلفنی جویای احوال استاد سبزواری شد.علی جنتی در این تماس استاد سبزواری را افتخارات انقلاب اسلامی دانست و افزود: استاد سبزواری از افتخارات انقلاب اسلامی است و شعر این استاد هم شعر ویژه انقلاب است و سروده‌های استاد سبزواری در تارک انقلاب اسلامی همچون گوهری می‌درخشد.

وزیر ارشاد درباره شخصیت استاد سبزواری نیز گفت: شخصیت ایشان هم از معرف‌های انقلاب است. من سال 60 در صدا و سیما افتخار این را داشتم که در خدمت استاد سبزواری باشم و این ارادت تا امروز نیز ادامه دارد. استاد سبزواری فردی مومن با روحیه انقلابی است و همواره شعر خود را در خدمت انقلاب قرار داده و سرودهایی که بر اساس شعر ایشان شکل گرفته را همچنان از طریق صدا و سیما می‌شنویم.

علی جنتی در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: سلامتی استاد سبزواری مایه امید و مسرت است و امیدوارم هرچه زودتر خداوند متعال شفای عاجل و کامل به ایشان عطا کند تا باز هم استاد را با نشاط و سر زنده ببینیم و شاهد سرودن اشعار جدید از سوی ایشان باشیم.

همچنین در این عیادت فرزند حمید سبزواری اظهار کرد: به گفته پزشکان احتمالا تا دو - سه روز آینده، ایشان از بیمارستان مرخص می‌شو و فعلا هم سطح هوشیاری خوبی دارد.

او در پایان، به‌خاطر انتشار برخی اخبار نادرست درباره استاد سبزواری از رسانه‌ها گلایه کرد.

لازم به ذکر است؛ استاد حمید سبزواری طی روزها گذشته به دلیل خونریزی دستگاه گوارشی در بیمارستان آسیا بستری شده است و طی روزهای گذشته مسئولان و مدیران کشور از این شاعر پیشکسوت انقلاب عیادت کردند.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مرتبط