سرویس موسیقی هنرآنلاین: آیین رونمایی از اولین اثر گرشا رضایی با حضور مرتضی دلیری تهیه‌کننده، گرشا رضایی خواننده، امیرحسین الهیاری ترانه‌سرا، مهدیه عرب ترانه‌سرا، عارف جعفری خواننده، شهرام شکوهی خواننده، امیرحسین کاشانیان آهنگساز و رهبر ارکستر برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری مرتضی دلیری تهیه‌کننده درباره این اثر گفت: استارت این آلبوم 12 سال پیش زده شد. ما در مدت 18 ماه کار توانستیم 25 قطعه را ساخته و بعد از پالایش تعداد قطعات به 18 رسید. در نهایت مجوز 12 قطعه را گرفته و آن را آماده انتشار کردیم.

دلیری ادامه داد: به خاطر شرایط جوی بد موسیقی اصولاً شرکت‌های پخش رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته و آلبوم‌ها با بداقبالی مواجه شدند. این آلبوم هم از این قاعده مستثنا نبود و در بخش پخش به یک بداقبالی خورد.

گرشا رضایی خواننده اثر هم درباره پخش بد آلبومش گفت: من اگر بخواهم درباره چالش‌ها صحبت کنم به جاهای تلخی می‌رسم، اما به‌عنوان کسی که تمام زندگی و جوانی‌اش را در راه موسیقی گذاشته از وضعیت موجود بسیار دلخورم. این عدم رضایت فقط مختص به بخش پخش نبوده و سایت‌های غیرمجازی که با هزینه تنها 500 تومان به قول خود می‌ترکانند هم دربر‌می‌گیرد. این سایت‌ها عنان موسیقی را در دست گرفته و صاحب آن در آن‌سوی آب‌ها این عرصه را به هر طرف که دلش بخواهد سوق می‌دهد.

رضایی ادامه داد: شاید باورتان نشود اما بنده اولین کارم از تلویزیون که رسانه ملی است پخش شد، اما امروز بنا به دلایلی نامعلوم صدایم در رادیو ممنوع است. همه این مسائل به کنار پخش "آبی" فاجعه بود. من همیشه برای افراد احترام زیادی قائل بوده و هستم، اما وقتی من را لب پرتگاه به سمت پایین هل می‌دهند دیگر سکوت نمی‌کنم. جالب است که شرکت پخش لیست فروشگاه‌هایی را در دست ما داده که این فروشگاه‌ها شش ماه است که پلمپ شده‌اند.

این خواننده در پاسخ به سؤال خبرنگار هنرآنلاین درباره فضای آلبوم هم گفت: این اثر قرار بود تا با نام "ماه و کمانچه" و تلفیقی از موسیقی فولکلوریک با پاپ منتشر شود اما پروژه زمان‌بر شده و ترجیح دادم پاپیولارتر به سرانجام برسد. من در "آبی" سعی کردم خودم باشم.

تهیه‌کننده آلبوم هم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره کنسرت رضایی گفت: آلبوم در وهله اول باید شنیده شود و بعد از آن با توجه به شرایط برای برگزاری کنسرت اقدام کرد، اما با وجود پخش بد یک مقدار کار سخت‌تر شده است.

انتهای پیام/