به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران گروه موسیقی بی‌کلام مانترا به سرپرستی و آهنگسازی بهنام هانی با اجرای ۱۳ قطعه و قطعاتی همچون کبود، طلایی، پرتقالی ونیلوفری را برای علاقمندان اجرا خواهد کرد. این اجرا نخستین کنسرت گروه "مانترا" است که با محوریت سه تارو تار به روی صحنه می‌رود.

بهنام هانی نوازندگی تارو سه تار، احسان شفیعی پرکاشن، سعید جامع درامر و گقار داراریان مواختن گیتار الکتریک را در این اجرا به عهده دارند. همچنین بهروز دهقانی با سازگیتارباس گروه را همراهی خواهد کرد.

گروه مانترا درسال ۱۳۹۱ شکل گرفت و موسیقی ایرانی را درتلفیقی علمی باموسیقی خاص غربی بنا کرد.

کنسرت موسیقی تلفیقی شرنگ

کنسرت گروه موسیقی تلفیقی "شرنگ" ۲۲ دی ماه، ساعت ۲۱، درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. گروه شرنگ به سرپرستی وخوانندگی مهرداد بهزاد اول، ۱۵ قطعه تلفیقی و محلی را اجرا خواهد کرد.

بهزاد اول بابیان اینکه موسیقی پاپ هرکشور براساس موسیقی محلی و فولکلور‌‌ همان کشورشکل می‌گیرد گفت: دراین اجرا قطعاتی را که آهنگسازی آن را انجام داده‌ام مانند قطعه ایران، آواز خیس و خیال که در ساخت این قطعات از تم‌های فولکلور و موتیف‌های محلی استفاده شده و آن رابا موسیقی مردمی تلفیق کرده‌ام.

خواننده گروه شرنگ درادامه بیان داشت: قطعات مردعاقل و ودختر قالیباف ازموسیقی فولکلور خراسانی است که با تنظیم جدید اجراخواهد شد.

وی درادامه افزود: قطعه خال گردن ازقطعات فولکلور عشایر خراسان جنوبی و کرمان است که شعر آن بن مایع اعتراضی دارد و اجرای آن درکرمان و خراسان با لهجه متفاوت اجرا می‌شود که گروه شرنگ باسازبندی وتنظیم جدید آن را برای مخاطبان خود اجرا خواهد کرد.

قابل ذکر است، علاقمندان برای تهیه بلیط این برنامه‌ها می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

انتهای پیام/