به گزارش هنرآنلاین ، کامبیز درم بخش، یعقوب امدادیان، نصرت الله مسلمیان، بیژن بیرنگ، مجید قناد، حسین ماهر، فاطمه امدادیان، رضا نامى، رضا هدایت، مهرداد ختایى... از جمله چهره‌های حاضر در افتتاحیه "زمان نامرئى" سلیمان‌زاده بودند که با فروش ۱۱ تابلو از مجموعه ١٩ اثر به نمایش درآمده آغازى بسیار خوب داشت.

این دومین نمایشگاه انفرادی نرگس سلیمان‌زاده است که با تغییراتى چشمگیر نسبت به نمایشگاه سال گذشته‌اش روى دیوار گالرى الهه رفته است.

سلیمان‌زاده درباره مجموعه "زمان نامرئى" گفت: آثارم درباره زندگى ست، از این رو تلاش کردم آثارم دو روى خوب و بد را توامان نشان دهد؛ در نگاه اول مخاطب با هجوم رنگ‌های پرانرژى قرمز، زرد، آبی روبرو می‌شود که ممکن است در دورنما نوعی از شادمانی را القا کند اما پس از تأمل مخاطب و دقت در اجزای تصویر واقعیت‌های تلخ اجتماعی که گاهى با طنزى گزنده همراه است خود را می‌نمایاند. او با اشاره به این نکته که آثار اخیرش به نسبت نمایشگاه سال گذشته روایی‌تر است، تصریح کرد: سال گذشته آثارم در مرزى میان فیگوراتیو و آبستره در آمد و شد بود اکنون اما موضوعی‌تر و روایی‌تر سوژه‌هایم را دیده‌ام؛ راستش در دیگر بوم‌های تک فیگور اغنایم نمی‌کرد بنابراین تلاش کردم که کار‌هایم بیانگری بیشتری داشته باشد. "

نصرت الله مسلمیان، نقاش صاحب سبک از دیدار کنندگان از نمایشگاه" زمان نامریى "بود، او گفت:" خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد آثار بسیار خوب و موفقی از نظر کیفیت هستیم. از طرف دیگر اگر نمایشگاه قبلی این هنرمند خلاق را دنبال کرده باشید به خوبی متوجه گام بلند سلیمان‌زاده در این نمایشگاه می‌شوید؛ استفاده از سبک پاپ آرت با تلفیقی از فیگوراتیو سبب شده آثار به نمایش درآمده در نگارخانه الهه مفهومی‌تر جلوه کند. این آثار برگرفته از ماهیت ذهن گرای این هنرمند خوش‌فکر است که با استفاده از رنگ‌های تند و متنوع و تاش‌های بلند و قوی به خوبی توانسته آن را روی بوم بیاورد. "

سعید امدادیان هنرمند نقاش از دیدارکنندگان این نمایشگاه درباره آثار سلیمان‌زاده گفت:" خلق این آثار را براى یک نقاش جوان، شروع بسیار خوبی مى دانم. جسارت او در انتخاب و استفاده از رنگ‌ها بسیار خوب است، موضوعى که روى آن کار کرده هم بسیار جالب و جدید است. از این رو به نظر می‌رسد اگر بتواند روى ترکیب بندى آثارش دقت بیشترى کند، شاهد شروع بسیار خوب و حرفه‌ای از سلیمان‌زاده خواهیم بود. "

بیژن بیرنگ، کارگردان و تهیه کننده شاخص تلویزیون که به تازگى گالرى بیرنگ را تأسیس کرده است پس از دیدار از این آثار گفت: آثار نرگس سلیمان‌زاده را پاپ آرت و فیگوراتیو دیدم و این‌‌ همان جنبه‌هایی از نقاشی است که همیشه به آن علاقه داشته‌ام. واقعاً این را آثار پسندیدم."

او با اشاره به اینکه معمولاً جمعه‌ها به گالرى گردى می‌رود گفت: "نکته اى که در گالری گردی‌هایم به آن توجه دارم این است که دست نقاش چقدر قوی است. در واقع نقاش چقدر خطوط را با اطمینان کشیده است. این جنبه مثبت کارهای سلیمان‌زاده است که علی رغم جوانی و سن کمی که دارد به خوبی از پس آن برآمده است، در عین حال نوعی از رهایى، یک جور دیوانگی هنرى در این آثار موج مى زند که برایم بسیار جذاب است."

حسین ماهر، نقاش شناخته شده معتقد است که یگانگی در این آثار ویژگی اصلی است که معرف درونیات هنرمند است. او در این باره گفت: "در واقع هر کسی که نرگس سلیمان‌زاده را بشناسد طبیعتاً این آثار را می‌شناسد و بالعکس. سلیمان‌زاده هنرمندی است که با جرأت کار می‌کند و وقتی پای کار می‌ایستد ویژگی‌ها و ضعف‌هایش در روند کارش دیده می‌شود. رویه‌ای که سلیمان‌زاده درپیش گرفته است به مرور باعث رفع ضعف‌ها و در ‌‌نهایت شاهد نوعی بالندگی در آثار خواهیم بود و این رویه قابل تحسین است."

مجموعه "نامرئی" در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام (سمت راست)، بن‌بست امینی، شماره سه تا پنجم بهمن ماه ١٣٩۴ به روی دیوار خواهد بود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/