به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در این بازدید که با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل فرهنگسرای نیاوران ومحمد ملک‌زاده مدیر هنری نمایشگاه صورت گرفت، برخی از خوشنویسان حاضر درنمایشگاه "جمع مشتاقان" در ارتباط با سبک و نوع آثار ارائه شده در این نمایشگاه اطلاعاتی را در اختیار وی قرار دادند.

در پایان این بازدید سیدکمال خرازی در گفتگو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران با خوب توصیف کردن این نمایشگاه خاطر نشان کرد: باید از برگزار کنندگان چنین نمایشگاهی و کسانی که اینگونه هنر خوشنویسی را در کشور ترویج می‌دهند تقدیر و تشکر کرد. برای کشوری اسلامی چون ایران بسیار شایسته است که این هنر در کشور توسعه و تعداد اساتید خوشنویسی افزایش یابد. در دنیای امروز که همه چیز همچون خطاطی‌ها ماشینی شده نباید اجازه داد که چنین هنرهایی فراموش شوند. از این رو برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود که هنرهای فاخر ایرانی برای همیشه ماندگار شوند. از سویی دیگر اینکه جوانان در کنار اساتید بزرگی همچون استاد ملک‌زاده آثارشان را عرضه می‌کنند نیز بسیار ارزشمند است و موجب تشویق و افزایش تعدادهنرمندان می‌شود.

وی که سابقه حضور در سازمان ملل به عنوان سفیر و نماینده دائمی ایران را در فعالیت‌های دیپلماتیک خود دارد ارائه آثاری از بانوان در نمایشگاه "جمع مشتاقان را نشان دهنده پویایی بانوان ایرانی در هنر خوشنویسی دانست و ادامه داد: طبیعتاً برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح بین الملل نشان دهنده پیشرفت کمی و کیفی فعالیت بانوان هنرمند در ایران است.

خرازی که در مقام نویسنده چندین کتاب در زمینه مباحث مربوط به علم روان‌شناسی و همچنین سیاست خارجی منتشر کرده است در پایان صحبت‌هایش با تشکر از مدیریت فرهنگسرای نیاوران که امکان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فراهم آورده اظهار داشت: در زمان صدارت وزارت امور خارجه آثارزیادی را خریداری و به سفارت خانه ارسال وبه نمایش گذاشتیم تا سفرای مختلف که به سفارت خانه‌های ایران در اقصی نقاط جهان می‌آمدند از این آثار بازدید کنند. از این رو سفارت خانه‌ها می‌توانند مکانی برای معرفی آثار فاخر ایران همچون خوشنویسی باشند که بیانگر زیبایی خط و اشعار غنی ادبیات فارسی است.

گفتنی است نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان شکسته نویس با عنوان "جمع مشتاقان" شامگاه جمعه یازدهم دی ماه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت. این نمایشگاه تا ٢١ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/