سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان "فرار از اردگاه 14" اثر بلین هاردن و ترجمه مسعود یوسف حصیرچین برای سومین بار در نشر چشمه منتشر شد.

در معرفی این کتاب نوشتند: "اردوگاه‌های زندانیان سیاسی کره شمالی دو برابر گولاک‌های استالین و دوازده برابر اردوگاه‌های نازی عمر دارند. هیچ‌کسی که در آن‌ها به دنیا آمده، فرار نکرده است، هیچ کس جز شین دونگ هیوک. "فرار از اردوگاه 14" از طریق داستان تکان دهنده حبس و فرار شگفت‌انگیز شین، اسرار تمامیت‌خواه جهان را افشا می‌کند. شین چیزی از وجود تمدن نمی‌دانست. او مادرش را رقیبی برای غذا می‌دید، نگهبانان او را یک خبرچین بار آوردند و شاهد اعدام مادر و برادرش بود.

همه کیم جونگ ایل را می‌شناختند اما کشورش را نه، این کشور گرسنه، ورشکسته و مجهز به سلاح اتمی است و بین 150 هزار تا 200 هزار نفر به عنوان برده در اردوگاه‌های زندانیان سیاسی‌اش کار می‌کنند. این کتاب با تمرکز بر داستان این جوان شگفت‌انگیز که در امنیتی‌ترین زندان امنیتی‌ترین کشور دنیا رشد کرده، اسرار مخفی این کشور را افشا می‌کند. "فرار از اردوگاه 14" خاطراتی بی‌نظیر است از یکی از تاریک‌ترین کشورهای جهان. این کتاب داستان تحمل، شجاعت، بقا و امید است."

بخشی از این کتاب: "اولین خاطره او یک اعدام است. همراه با مادرش به طرف مزرعه گندمی در نزدیکی رودخانه تائدونگ می‌رفت که نگهبانان در آنجا چند هزار زندانی را گردهم آورده بودند. پسرک که به خاطر جمعیت هیجان زده شده بود، از میان پاهای بزرگسالان به ردیف جلو خزید و دید که نگهبان‌ها مردی را تیرکی چوبی می‌بندند. شین این گئون چهار ساله بود و بسیار کوچک‌تر از آن که از سخنرانی پیش از اعدام سرنگهبان سردربیاورد. در اعدام‌های فراوانی که در سال‌های آینده اتفاق می‌افتادند او به سخنرانی سرنگهبان گوش خواهد داد که به جمعیت می‌گوید به زندانی در آستانه مرگ "رستگاری" از طریق کار با اعمال شاقه پیشنهاد شد، اما او این سخاوتمندی حکومت کره شمالی را رد کرد. نگهبانان برای جلوگیری از ناسزاگویی زندانی به حکومتی که می‌خواهد جانش را بگیرد، دهان او را پر از سنگ‌ریزه کردند و سرش را با پارچه‌ای پوشاندند."

این کتاب با قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/