به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این جایزه ، شورای سیاست‌گذاری جایزه عکاس "شید" شامل پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی، پنج داور ایرانی را برای بررسی آثار ششمین دوره جایزه عکس شید (Sheed Award 2015) برگزیدند.

نادر داوودی، رضا معطریان، آرش خاموشی، بهنام صدیقی و عباس حاجی محمدی پنج عکاسی هستند که آثار عکاسان را در ششمین دوره جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی ایران داوری خواهند کرد.

نادر داوودی متولد 1341 و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است. او که از اعضای هیئت مؤسس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران است، از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۱ نشریه تماشاگران را منتشر می‌کرد و بیشتر از هشت سال با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته است.

رضا معطریان متولد ۱۳۴۸ در مشهد است. او عکاسی را از سال 1368 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد و در این سال‌ها با روزنامه‌های ایران، همشهری، آفتاب امروز، صبح امروز و شرق همکاری کرده است. معطریان برنده سه جایزه اول از جشنواره مطبوعات در رشته عکس است و تجربه حضور در نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی در ایران و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد.

بهنام صدیقی متولد ۱۳۵۸ در ساری و دانش‌آموخته کار‌شناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۸۷ است. صدیقی سابقه ۵ سال عکاسی مطبوعاتی در نشریات ایرانی همچون روزنامه‌ها‌ی جام‌جم، آینده ‌نو و آژانس سوره را دارد. نشر "ماه‌ریز" در سال ۸۸ مجموعه عکسی از او با نام "اکباتان، غرب تهران" را در قالب سری کتاب‌های "چشم" (شماره ۲۹) چاپ کرده است. او همچنین برنده برتر سومین جایزه هنر معاصر ایرانی مجیک آو پرشیا (MOP CAP) است.

آرش خاموشی متولد 1362 در کرمانشاه، دانش‌آموخته عکاسی و عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) است. خاموشی که از سال 2005 فعالیت‌های حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد، جزو برگزیدگان جایزه عکس مطبوعاتی سال جهان World Press Photo 2015 بود. او در پنجمین دوره جایزه عکس شید هم عضو هیئت داوران بود.

عباس حاجی محمدی متولد 1362 در تهران و فارغ‌التحصیل ادبیات انگلیسی است. او جزو منتخبان بخش نمایشگاهی سومین دوره جایزه عکس شید بود و در همان دوره به‌عنوان استعداد جوان عکاسی مستند معرفی شد. حاجی محمدی در سال 2014 در فهرست برگزیدگان گرنت بنیاد مگنوم قرار گرفت و توانست فرصت آموزش شش هفته‌ای در مدرسه هنر Tisch نیویورک را به دست آورد. در سال 2015 او نمایشگاه مشترکی با دیوید برنت (David Burnett) در گالری Vicki Myhren دانشگاه دنور کمپوس برگزار کرد. آثار او در لایت باکس تایم و نیوزویک هم منتشر شده‌اند.

جایزه شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه‌ هرساله فقط یک نفر را به واسطه مجموعه عکس‌هایی که در حوزه مستند اجتماعی عکاسی کرده است، به‌عنوان برنده جایزه معرفی می‌کند.

بهروز مهری، تهمینه منزوی، ابوالفضل نسایی و عبدالله حیدری به ترتیب برگزیدگان دوره‌های‌ اول تا چهارم این جایزه بوده‌اند و دوره پنجم نیز بدون معرفی برنده به کار خود پایان داده بود.