به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تمام متخصصان و مربیان هنرهای نمایشی در زمینه‌های نمایش، حرکات موزون، تئاتر موزیکال، نمایش تجربی، چندرسانه‌ای و اجرای خیابانی، می‌توانند در این همایش ثبت نام کنند. آی‌تی‌آی به دنبال طرح‌هایی با موضوع "طبیعت، صحنه ماست" است و همچنین طرح‌هایی با هدف گسترش و به اشتراک‌گذاری تمرینات ویژه و تکنیک‌های مختلف در جهت آموزش و توسعه تئاتر، و نیز تقویت تبادلات بین‌المللی و گفت‌وگو بین رسوم مختلف نمایشی در فرهنگ‌های مختلف و طرح موضوعاتی چون تغییرات آب و‌ هوایی، نمایش محلی (سنتی)، تئاتر برای توسعه و...

همایش در دو بخش اجرای نمایش و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. کارگاه‌های آموزشی این همایش مختص دو گروه زیر است:

1- نمایندگان همایش شامل متخصصان حوزه هنرهای نمایشی و تهیه‌کنندگان. حدود 400 نفر از نمایندگان آی‌تی‌آی، هنرمندان و مهمانان از سراسر جهان در این همایش حضور خواهند داشت. برای این مخاطبان کارگاه‌هایی با مدت زمان 2 ساعت تا حداکثر 1 روز و در قالب جلسات معرفی یک نوع خاص تئاتر و تکنیک‌های حرکات موزون یا اجرای نمایش برگزار خواهد شد.

2- دانشجویان. انتظار می‌رود تقریبا 500 دانشجو از برزیل و کشورهای آمریکای لاتین در فعالیت‌های دانشگاه آمازون شرکت کنند. برای این مخاطبان کارگاه‌های آموزشی با مدت زمان 1 روز تا 2 روز و نیم برگزار می‌شود.

معیارهای هیات انتخاب هم دستاوردهای هنری گروه، فراهم کردن فرصت برای جوامع محلی، و تعهد به ارزش‌های ITI و گفت‌وگوهای بین‌فرهنگی است. غذا و محل اقامت شرکت‌کنندگان برای 5 روز فراهم خواهد شد و هزینه‌های سفر، حمل‌و‌نقل و دیگر هزینه‌ها به عهده هنرمندان شرکت‌کننده است. به منظور حمایت مالی از طرف کشور مبدأ و در صورت نیاز به صدور ویزا، بنا به درخواست هنرمند توصیه¬نامه و دعوتنامه صادر خواهد شد.

متقاضیان تا دهم بهمن 1394 فرصت دارند پس از تکمیل کامل فرم این رویداد ، آن را به آدرس ایمیل congress@iti-worldwide.org ارسال کنند.

سی‌و‌پنجمین همایش جهانی آی‌تی‌آی (ITI) با موضوع "طبیعت، صحنه ماست" از دهم تا پانزدهم خردادماه 1395 در آمازون برزیل برگزار می‌شود.

فرم‌های ثبت‌نام برای اجرای نمایش و کارگاه‌ آموزشی، جداگانه ارائه شده و پیوست است.

برای فرم اجذای نمایش اینجا و کارگاه آموزشی اینجا را کلیک کنید.