سرویس سینما هنرآنلاین: "در گوشه‌ای از جزیره مجنون سرپناهی برای خود فراهم کرده بود و روزها در جزیره چشم انتظار فرزندی بود که در عملیات کربلای ٤ شهید شده اما اثر و نشانی از وی به دستش نرسیده بود" این روایت، چشم‌ انتظاری مادر شهیدی است که علی زارع قنات نوی، کارگردان جوان شیرازی، در قالب انیمیشن می‌سازد.

زارع قنات‌نوی در این باره اظهار داشت: این انیمیشن از یک رخداد واقعی الهام گرفته و تصمیم دارد چشم انتظاری مادران شهدا را روایت کند.

وی که سابقه درخشانی چون کارگردانی انیمیشن "عروسک چینی بابا" را در کارنامه خود دارد، فیلم‌نامه این فیلم را نگارش کرده و در چندین جشنواره فیلمنامه‌نویسی آمریکایی شرکت داده است.

روایت تاثیرگذار این فیلم سبب برگزیده شدن فیلم‌نامه در جشنواره‌های مختلف شده و تهیه‌کنندگان آلمانی را برای ساخت فیلم برانگیخته است اما قنات نوی اصرار دارد که تهیه‌کنندگی این فیلم توسط یک ایرانی انجام شود.

به تلاش‌های این کارگردان جوان شیرازی در عرصه هنر علاوه بر این فیلم می‌توان به کاری در حال ساخت که مستندی درباره شیراز؛ اشاره داشت.

علی زارع قنات‌نوی متولد ١٣٥٩ در شهر شیراز و دانش‌آموخته مدرسه فیلم برلین و مدیرمسئول آموزشگاه آزاد سینمایی مدرسه کارگاهی سینما و رئیس هیئت مدیره شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است. وی پیش از این در جمع ١٠ فیلمساز برتر سال ٢٠١٤ آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود.

در آینده نزدیک نیز فیلم‌های کوتاه "عروسک چینی بابا" ، " بندناف" و " هفته آینده" ساخته علی زارع قنات نوی به عنوان نماینده ایران در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم (wiper) نیویورک به نمایش در می‌آید و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تجربی Superstars صربستان نیز میزبان دو فیلم " بندناف" و "عروسک چینی بابا" است.

انیمیشن "عروسک چینی بابا" که اقتباسی از داستان کوتاه عروسک چینی بابا نوشته هوشنگ گلشیری است به روایت دختری می‌پردازد که زندانی و کشته شدن پدر نویسنده‌اش را به وسیله عروسک‌های مادرش بازگو می‌کند که به دلیل ساختار تجربی‌ای که دارد در جشنواره صربستان شرکت داده شده است.

فیلم کوتاه "بندناف" اثری در گونه تجربی است و به روایت زنی می‌پردازد که ماجرای از دست دادن نوزادش را بازگو می‌کند. این فیلم نیز در روایت و ساختار تجربی است و به همین دلیل در جشنواره صربستان اکران می‌شود.

فیلم کوتاه " هفته آینده" در گونه مستند است و به تلاش هفتگی کودکان استثنایی می‌پردازد که به دنبال یافتن راهی برای زندگی معمولی هستند این فیلم که به طور کامل در شیراز فیلمبرداری شده است در جشنواره نیویورک اکران می‌شود.