سرویس مد و لباس هنرآنلاین : حامد فردوس‌آرا موسس وب‌سایت "چی بپوشم؟ " در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: من دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت و معدن هستم، اما به دلیل علاقه‌ای که از کودکی به لباس داشتم همیشه می‌خواستم لباسی متفاوت از دیگران بپوشم. با توجه به این موضوع، ایده راه‌اندازی سایتی با موضوع لباس در ذهنم بود تا اینکه از فروردین 94 فعالیت رسمی آن آغاز شد.

او در مورد مطالب موجود در این سایت گفت: هرچه در حوزه مد و لباس هست از لباس خانم‌ها و آقایان گرفته تا لوازم جانبی و معرفی برندهای داخلی و خارجی در این سایت دیده می‌شود. همچنین بخشی از مطالب ما به موضوع تناسب اندام اختصاص دارد چون یکی از نکات مهم در خوش‌پوشی، داشتن اندام متناسب است.

فردوس‌آرا افزود: بخش اعظم مطالب را خود من با توجه به مطالعه مجلات داخلی و خارجی می‌نویسم. در بخش ترجمه نیز مطالبی را که از نظر محتوا و تصویر با قوانین کشور تطابق داشته باشد بومی‌سازی کرده و منتشر می‌کنیم.

او با اشاره به نحوه انتخاب مطالب گفت: در ابتدای کار بیشتر مطالب را با توجه به آنچه خودم دوست داشتم تهیه می‌کردم و در مورد چیزهایی که به آن‌ها علاقه داشتم می‌نوشتم. اما بعد از مدتی که توجه دیگران و استفاده آن‌ها از مطالب این سایت را دیدم، تصمیم گرفتم با افراد مختلف صحبت کنم و ببینم چه دغدغه‌هایی دارند. در این صحبت‌ها نیاز افراد را در حوزه لباس و مد بررسی می‌کنم و بر اساس آن‌ها به تهیه مطلب می‌پردازم.

فردوس‌آرا افزود: با توجه به بازخوردهایی که از اطرافیان می‌گیرم و شناخت نیازهای آن‌ها به جستجوی مطالب می‌پردازیم. به عنوان مثال شاید پرداختن به لباسی مانند دامن چندان ضرورتی نداشته باشد چون بانوان کشور ما هر روز در حال فعالیت در اجتماع هستند و لباس‌های دیگری به تن دارند. بنابراین سعی می‌کنیم آنچه در زندگی روزمره مورد نیاز مردم است را معرفی کنیم.

فردوس‌آرا در مورد ضرورت وجود چنین سایت‌هایی گفت: بیش از 90 درصد انسانها در اولین لحظات برخورد با افراد مختلف در مورد آن‌ها قضاوت می‌کنند و بدون داشتن شناخت و دانشی در مورد آن‌ها، از روی ظاهر افراد قضاوت می‌کنند. من به دلیل شغل مدیریتی خود در سمینارهای مختلف می‌دیدم که افرادی در موقعیت‌های بالا، اشتباه لباس می‌پوشند. مدیرانی را دیدم که نمی‌دانستند باید مارک روی آستین کت خود را جدا کنند. بنابراین متوجه شدم به رسانه‌ای نیاز هست که این نکات را به مردم آموزش دهد.

او در مورد برنامه‌های بعدی خود گفت: در آینده نزدیک یک اپلیکیشن موبایل برای سایت تولید می‌شود تا افراد عکس خود را برای ما بفرستند و کارشناسان سایت از طریق این اپلیکیشن به آن‌ها بگویند چه لباسی برایشان مناسب است و یا با توجه به پیش‌بینی هواشناسی برای چند روز آن‌ها پیش‌بینی لباس انجام دهند. همچنین قصد داریم یک فروشگاه اینترنتی هم در سایت اضافه کنیم اما این بخش کاملا متفاوت از سایر فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود.

فردوس‌آرا در مورد تفاوت رسانه چاپی و اینترنتی گفت: من علاقه زیادی به رسانه‌های مکتوب دارم، اما ویژگی مهم فضای آنلاین این است که برای بیشتر مردم در سراسر کشور قابل دسترس است. در حالی که یک مجله چاپی ممکن است در همه شهرها پخش نشود. علاوه بر این استفاده از سایت رایگان است اما برای در اختیار داشتن مجله باید هزینه پرداخت کرد.

انتهای پیام/