سرویس تجسمی هنرآنلاین: آیین افتتاحیه این نمایشگاه در شهر شیراز یکشنبه 22 آذرماه ساعت 17 در گالری بیدبن با ضور جمعی از دوستداران ائمه معصومین برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه عکس، ۲۶ تابلو روى دیوار مى‌رود که از زوایاى ناب و کمتر دیده شده زیبایى‌شناسى‌هاى هنرى به خصوص معمارى حرم مطهر حضرت على(ع) را بازتاب مى‌دهد؛ این عکس‌ها از یک قطعه کاشى تا نمایى بسیار بزرگ از این بارگاه نورانى را زیر ذره‌بین مى‌برد تا به مخاطب هوشمند امروز بازنگرى در سبک زندگى با الهام از معمارى اماکن متبرکه را یادآورى کند؛ کنشى معنوى در زمینه هنر که به بازیابى آرامش گمشده انسان معاصر مى‌انجامد؛ این آثار علاوه بر نوعى زیارت حرم امیرالمومنین (ع) از دریچه دوربین، بازشناسى اصیل‌ترین و کهن‌ترین سنت هنرهای اسلامی و نیز ایرانى را که در اماکن متبرکه به یادگار است را میسر مى‌سازد.

سفرهاى استانى نمایشگاه عکس‌هاى ˝بارگاه امام علی (ع)˝ از سوم مرداد به ابتکار دبیرخانه شوراى فرهنگ عمومى کشور محقق شده است که تا ٢٠ اسفند ١٣٩٤ در ٣٠ استان کشور به نمایش عمومى درمى‌آید.

این نمایشگاه‌هاى پنج روزه هر هفته میهمان مردم یکى از استان‌هاى کشور خواهد بود و پیش از این استان‌های البرز، قزوین، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان،گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوجستان، کرمان، یزد و.... این میزبانى را به عهده داشتند.

این نمایشگاه به همت موسسه توسعه ایرانیان و با همیارى معاونت هنرى وزارت فرهنگ و ارشاداسلامى و دبیرخانه شوراى فرهنگ عمومى کشور برپا شده است؛ همه عکس‌هاى این مجموعه از گنجینه هنرى موسسه توسعه ایرانیان است و نمایشگاه جنبه فروش ندارد.

عکس‌هاى حرم علوى تا 26 آذر ماه در گالری بیدبنشیراز به نشانی میدان اطلسی، خیابان هجرت، نبش کوچه چهارم، ساختمان هجرت، طبقه دوم دایر است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این گالری همه روزه از ساعت 17 تا 20 از این آثار دیدن کنند.