به گزارش هنرآنلاین ؛ جشنواره بین‌المللی فیلم "پرواز" ویژه معلولان با هدف نمایش توانمندی‌های معلولان و تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی آنان و تاثیر معلولین در توسعه جامعه، از 24 تا 26 آذر در سالن برج آزادی برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، جلب توجه سینماگران و فیلم‌سازان به سینمای معلولان، روایت واقعی و ابعاد ناگفته از واقعیت‌های زندگی معلولان، نمایش توانمندی و توانمندسازی معلولان در توسعه جامعه و فرهنگ سازی برای درک درست و واقعی از توانایی های افراد معلول و معرفی چهره های موفق و توانمند معلولان و تبیین اثربخشی آموزش در معلولان از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مستند پرواز هستند.

این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود، در بخش اصلی و مسابقه، فیلم ها در دو بخش مستند و داستانی ارزیابی خواهد شد.

برگزاری نشست های علمی، تخصصی و کارگاه های آموزشی با مدیریت شکوه نوابی نژاد، اکران فیلم های بلند سینمایی با موضوعات و محورهای جشنواره، نمایش و تقدیر از فیلم های کوتاه تهیه شده توسط تلفن های همراه ویژه عموم مردم با محوریت جشنواره و رونمایی از تمبر مخصوص جشنواره و کارت پستال ویژه یونیسف به مناسبت برگزاری جشنواره از جمله برنامه های بخش جنبی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مستند پرواز است.

کیانوش عیاری، خسرو معصومی، سید شهاب حسینی، مصطفی مهر آیین و مجید مصاحبی اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم پرواز خواهند بود؛ این در حالی است که در حدود 100 فیلم در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره فیلم کوتاه پرواز با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون ملی یونسکو، انجمن سینمای جوانان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیازمان فناوری اطلاعات ایران، مجموعه برج آزادی، مرکز جهانی GRF، موسسه We Care و .... برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز از 24 تا 26 آذر در مجموعه برج آزادی برگزار می شود. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.parvazfilmfestival.com و www.parvazfilmfestival.ir مراجعه فرمایند.

˝در مدت معلوم" روی پرده نقره‌ای

فیلم سینمایی ˝در مدت معلوم˝ یکی از فیلم‌های پر بازیگری است که با بازی جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی و ... در آستانه اکران است.

علی سرتیپی که پخش این فیلم را از فیلمیران بر عهده دارد، درباره زمان دقیق نمایش عمومی این فیلم گفت: این فیلم بعد از فیلم "پدر آن دیگری" و از ٢٥ آذرماه در گروه سینما "استقلال" به نمایش در خواهد آمد.

فیلم "در مدت معلوم" نوشته مهدی علی میرزایی است که با کارگردانی وحید امیرخانی ساخته شده است. تهیه کنندگان این فیلم سیدمحسن جاهد و رویا شریف هستند. جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی، مهدی فقیه، علی اوسیوند، طوفان مهردادیان، علی سلیمانی، صبا گرگین پور، سلمان فرخنده و شهره قمر از جمله بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.