سرویس معماری هنرآنلاین : گروه معماران "ALA Architects" طراحی داخلی آمفی تئاتر لاپرنتا در فنلاند را با کانسپتی استثنایی همراه کرده‌اند. در این طراحی و در قسمت لابی با استفاده از متریال‌های دوگانه که نور را به‌صورت ویژه‌ای بر روی کف بازتاب می‌دهند تماشاگران احساس قرار گرفتن در روی صحنه تئاتر و در جایگاه بازیگران را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد این کانسپت به نحو جالبی مخاطبان نمایش‌های این سالن را برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با اجراها آماده می‌کنند.

از آنجایی که این آمفی‌تئاتر در آخرین طبقه‌ی یک مرکز خرید واقع شده طراحان به این فکر افتادند، همان‌طور که فروشگاه‌ها و هتلی برای استراحت و اقامت در این مجتمع پیش‌بینی‌شده، فضایی برای تماشای تئاتر هم در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار دهند. به این ترتیب بر خلاف طراحی داخلی مرکز خرید که در آن از رنگ‌های شاد و پر نور استفاده شده، برای ایجاد کنتراست در طراحی داخلی آمفی تئاتر رنگ‌های تیره و خنثی به کار رفته و این طبقه را یک پرده که با متریال مش‌های شفاف ساخته شده از دیگر طبقات مرکز خرید جدا می‌کند.

مخاطبان از طریق باکس پله‌ای سفید رنگی به آمفی‌تئاتر دسترسی پیدا می‌کنند. سِن این آمفی‌تئاتر در تراز کف قرار گرفته و جایگاه تماشاچیان در ترازهای بالاتر؛ که این چینش یکی از ایده‌آل ترین الگوها برای طراحی آمفی تئاتر محسوب می‌شود.

منبع: Archdaily/ Arel