سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "روایت آن مرد که سیبی و سلامی به صد سال با خود داشت" نوشته مشترک مرتضی مودی و حامد احمدی به کارگردانی فرهاد سلیمی از ۱۹ آذرماه اجرای خود را در خانه نمایش "دا" آغاز کرده است.

فرهاد سلیمی کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به روند شکل‌گیری، موضوع و فضای این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: "روایت آن مرد که سیبی و سلامی به صد سال با خود داشت" کاری از گروه فیلم و تئاتر "و ناگهان" و نتیجه کارگاه نویسندگی همین گروه است. داستان نمایش روایتی شاعرانه از لحظه‌ قبل از دیدار جابر انصاری از صحابه‌ پیامبر (ص) با امام پنجم (ع) است که بنا بر روایات تاریخی، جابر بیش از ۱۰۰ سال عمر کرد تا بتواند سلام پیامبر (ص) را به امام پنجم (ع) برساند. این نمایش بیش از آنکه فضایی مذهبی داشته باشد حس و حالی تاریخی دارد و در واقع اتفاقاتی همچون جنگ‌ها و مسافرت‌ها ، شنیده‌های او از ماجرای کربلا و... را که در طی سال‌ها برای جابر انصاری رخ می‌دهد تا اینکه او موفق می‌شود این ماموریت را به انجام برساند را به تصویر می‌کشد.

او ادامه داد: این نمایش یک کار تقریبا تاریخی و مذهبی با زبان شاعرانه و آهنگین است و فضایی سوررئال و شاعرانه دارد که آن را از متن‌های مشابهش متفاوت می‌کند. یکی از دلایل انتخاب این نمایشنامه در میان متن‌های مختلفی که مطالعه کردم نیز نوع زبانی بود که من را به خود جذب کرد. نکته دیگر اینکه تصاویر بسیار زیادی در متن وجود داشت که بر اساس آن مایل بودم تجربه کنم که آیا می‌توان با کم‌ترین حرکت و کم‌ترین آکسسوار این تصاویر را به شکلی مینی‌مال به ذهن مخاطب انتقال داد و این اتفاقی بود که من به شدت به دنبال آن بودم.

او در رابطه با انتخاب سالن نمایش "دا" برای اجرای این نمایش، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فضا و معماری خاص سالن نمایش دا توانستیم از طریق نور و بازی با آب که بخش زیادی از کار ما را تحت سیطره دارد از رفلکس آب بر روی دیوار استفاده کنیم.

نمایش "روایت آن مرد که سیبی و سلامی به صد سال با خود داشت" نوشته مشترک مرتضی مودی و حامد احمدی به کارگردانی فرهاد سلیمی از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در خانه نمایش "دا" به نشانی میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گُمنام، خیابان جهان‌مهر، پلاک ۲۶ روی صحنه می رود.

صبا آزادی، پگاه محمودوند، نگین مکّی‌پور، فرزانه تفرشی، محمد سلیم، ماندانا جبّاری، معصومه بیگی، حسام حسینی گروه اجرا و هماهنگی این نمایش هستند.

انتهای پیام/