سرویس مد و لباس هنرآنلاین : موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی، اقدام به برگزاری دومین جشنواره مد و پوشش اسلامی - ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر رشت کرده است.

بخش رقابتی این مسابقه به طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه اختصاص دارد و در بخش نمایشگاهی، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره "مد پوشش اسلامی ایرانی" و نمایشگاه آثار برگزیده بخش مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی - ایرانی برگزار می‌شود.

شرکت در این جشنواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است و هر هنرمند طراح می‌تواند همزمان در دو بخش مسابقه شرکت کرده و در هر بخش ٥ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

رعایت شاخص‌هایی مانند تناسب طرح با ارزش‌های اسلامی ایرانی، استفاده از رنگ‌های وزین و شاد با توجه به طراحی و لباس، عدم استفاده از المان‌های غیر ایرانی بر روی لباس، سهولت و راحتی در پوشیدن لباس و... در طراحی مد و پوشش اسلامی ایرانی الزامیست.

در بخش مسابقه عکس زن،شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی، هر عکاس می‌تواند حداکثر ١٠ تک عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. عکس‌های برگزیده به صورت یک نمایشگاه در جشنواره "مد و پوشش اسلامی ایرانی" در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت و به صورت یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان تا 15 دی ماه فرصت دارند اثر اجرا شده (لباس دوخته شده و یا پارچه چاپ شده) را به همراه cd مشخصات صاحب اثر، عکس اثر و مشخصات آن به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان گیلان ارسال کنند.

نمایشگاه آثار برگزیده در دهه فجر ٩٤ در سالن یادگار امام رشت - گلسار برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ٣٣٢٦٢٦٤٤ - ٣٣٢٣٢٩٣٩ تماس گرفته و یا به سایت www.gil.mod.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/