به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایش رادیو، نمایش رادیویی "رنج همبستگی" بر اساس زندگی لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده‌ی ایرانی به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی بودند که پس از عمل جراحی به‌قصد جداسازی به فاصله چند ساعت از یکدیگر درگذشتند.

این نمایش رادیویی که بر اساس زندگی این دو خواهر ایرانی است توسط ساناز سید اصفهانی نوشته شده است و ایوب آقاخانی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

نمایش "رنج همبستگی" با هنرمندی تعداد زیادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و به تهیه‌کنندگی: محمد مهاجر، صدابرداری: علی حاجی‌نوروزی و افکت: محمدرضا قبادی فر، سه‌شنبه ۱۷ آذر ماه ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

"مضرات دخانیاتِ" روی صحنه می‌رود

افسانه زمانی سرپرست گروه تئاتر آرین که سال گذشته نمایش کمدی "مَلی" را در خانه موزه‌ی استاد انتظامی کارگردانی کرد و با استقبال مخاطبان در آن مجموعه روبرو شد از ۲۲ آذر ماه نمایش "کابوس‌هایی در مضرات دخانیات" را این بار در تماشاخانه‌ی استاد انتظامی خانه‌ی هنرمندان ایران اجرا می‌کند.

نمایش "کابوس‌هایی در مضراتِ دخانیات" که بر اساس "مضرات دخانیاتِ" آنتوان چخوف (نمایشنامه‌نویس معروف روسی که بر آثار کمدی ادبیات نمایشی جهان تأثیر بسزایی گذاشت) نگارش شده است با بازی "فرزین محدث" از ۲۲ آذرماه هر روز ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نمایش کابوس‌هایی در مضرات دخانیات (اثر برگزیده‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تهران- مبارک) از ساعت یازده روز سه‌شنبه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت رزرو بلیت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۰۹۲۱۴۹۸۵۴۸۶ تماس بگیرند.

معرفی هیات داوران مسابقه صحنه‌ای دومین سوگواره خمسه

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی این سوگواره، محمود عزیزی، اردشیر صالح پور و شهرام کرمی به‌عنوان هیات داوران آثار بخش صحنه‌ای دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی "خمسه" معرفی شدند.

لازم به ذکر در بخش مسابقه صحنه‌ای این سوگواره ۸ نمایش حضور دارند.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از ۵ الی ۲۴ آذر ماه برگزاری می‌شود.

افتتاح نمایش "سبز، سپید، سرخ"

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نمایش "سبز، سفید، سرخ" از خانواده شهید مدافع حرم، شهید محمدتقی حسینی تجلیل به عمل آورد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی این سوگواره، شهید محمدتقی حسینی، فروردین سال ۱۳۹۳ در منطقه عملیاتی لاذقیه سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. این شهید افغانستانی سوژه اثر نمایشی "سبز، سفید، سرخ" به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسویان که با حمایت دومین سوگواره خمسه و جشنواره تئاتر مقاومت تولید شده است.

در این مراسم که با حضور دکتر صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سردار جباری، مدیرعامل بنیاد روایت، شهرام کرمی، مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حسین پارسایی رئیس تماشاخانه سرو برگزار می‌شد.

به‌ این ترتیب از پدر و مادر این شهید بزرگوار که نمایش "سبز، سپید، سرخ" بر اساس این شهید مدافع حرم بود، با اهدای تندیس دومین سوگواره خمسه و لوح یادبود تجلیل به عمل آمد. همچنین رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا (ع) را به والدین شهید اهدا کرد.

در این مراسم سید علی موسویان، نویسنده و کارگردان این اثر، با بیان خاطره و دلیل خلق نمایش "سبز، سپید، سرخ" ایده آن را محصول شنیدن شهادت شهید محمدتقی حسینی و داستان تشییع و تدفین او برشمرد که جنبه‌های دراماتیک آن او را به خلق چنین اثری سوق داده است.

پس از اجرای این نمایش، دکتر صلاحی به سبب قدرت نمایش در انتقال مفاهیم و میزان بالای اثرگذاری با تقدیر از عوامل نمایش، قول اهدای جایزه‌ای جدا از سوگواره خمسه به هنرمندان این اثر داد.

نمایش "سبز، سپید، سرخ" به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسویان روایتی اپیزودیک دارد که حلقه اتصالی آن شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده است. آدم‌های سه اپیزود به‌واسطه خواب به مراسم تشییع شهید مدافع حرم دعوت می‌شوند.

نمایش "سبز، سپید، سرخ" به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و بازی امیر کربلایی‌زاده، علیرضا مهران، شهره مکری، فاطمه امینی، محمد زوار بی‌ریا و پوران مرادی از ۱۲ آذر ماه هر روز ساعت ۱۶ در تماشاخانه سرو به نشانی میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی، روبروی پمپ بنزین، تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/