به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی ایران، برنامه "سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی" که به اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران اختصاص دارد به همت خانه موسیقی و با مشارکت خانه هنرمندان روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن جلیل شهناز اجرا می‌شود.

در این برنامه که در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اجرا می‌شود قرار است سوگواره‌های نواحی مختلف از جمله مقام چمری (لرستان)، پاموری (کرمانشاه)، مصیبت‌نامه آذری، موری (مازندران)، غمونه و خون گریو (لردگان)، غم‌انگیز (گیلان)، چپی گوگو (بختیاری) و شروه و یزله‌خوانی (بوشهر) به اجرا در بیاید.

همچنین در این برنامه محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی نواحی، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی و حمیدرضا اردلان معاون هنری خانه هنرمندان به سخنرانی خواهند پرداخت.

پخش کلیپ از اجرای برخی دیگر از مراسم سوگواره نواحی نیز از دیگر قسمت‌های این برنامه خواهد بود و پیمان بزرگ نیا پژوهشگر موسیقی نواحی نیز توضیحات هر یک از اجراها را برعهده خواهد داشت.

لازم به توضیح است، این مراسم روز چهارشنبه، ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن "استادجلیل شهناز" خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت) برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/