به گزارش هنرآنلاین ، مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند در این شماره علاوه بر مقالاتی با عنوان‌های " جستاری پیرامون غیرخودی‌های تئاتر " نوشته رفیق نصرتی، "تئاتر دانشگاهی در نمایی عمومی" از عبدالرضا فریدزاده، "گسست‌های جامعه دانایی" از غزال رحمانپور و گفتگوهایی با استاد علیرضا کوشک جلالی، شهرام زرگر و امیر مهدی مرسلی را به همراه میزگردی با حضور دکتر مهدی حامد سقائیان، دکتر سیمین امیریان و غلامحسین دولت‌آبادی بخوانند.

در بخش نقد تئاتر نیز نمایش‌ " بیضایی" به کارگردانی سید محمد مساوات به قلم "سولماز غلامی " و همچنین تحلیل نمایشنامه "پوست‌کلفت‌ها" به قلم "حسن پارسایی" مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در بخش دیگر مجله مقالاتی از "سام اسمایلی" با عنوان "ما در حمایت از زیبایی، راه را برای لحظه‌ای نوزایی هموار می‌کنیم" با ترجمه "فاطمه مولازاده" و "فوزی سلیمان" با عنوان "فولکلور و جوانان" با ترجمه " قاسم غریفی" چاپ شده است.

مجله نمایش در بخش گستره تئاتر ایران به تئاتر استان شاهرود پرداخته است و در این بخش گفتگوهایی با " مهدی بانی" و "محمد ابراهیم اردیانی" و "غلامرضا اردیانی" و چند تن از دیگر هنرمندان برجسته تئاتر این استان انجام داده است.

این مجله در این شماره به سراغ ایرلند (بخش دوم) رفته است و پرونده گشوده شده درباره‌ی تئاتر این کشور را ادامه داده است؛ در این بخش مقالاتی با عنوان " همانندی‌های دیداری ویلیام باتلرییتس و شان اوکیسی " به قلم "برندان مک نیمی"، "مارتین مک دونا: مقلد، طناز، از خود راضی؟" به قلم آندری پیلنی و ترجمه "دانیال قاسمی"، " برایان فریل، کاشف برجسته تئاتر ایرلند" به قلم" مایکل بیلینگتون" و "آزادی تئاتر در ایرلند آزاد" به قلم "یوآن فیتز پاتریک دین و ترجمه "مریم منظمی اسلامی" و "سین مثل سانسور" از مایکل بیلینگتون برای مخاطبان و علاقه‌مندان به چاپ رسیده است.

در بخش نکوداشت این شماره از مجله مروری بر زندگی زنده‌یاد استاد رضا سید حسینی انجام شده است و گفتگویی با ایشان که پیش‌تر با ایشان صورت گرفته است برای علاقه‌مندان و مخاطبان تئاتر و ادبیات به چاپ رسیده است.

شماره ۱۹۵ مجله نمایش، ویژه آذرماه ۹۴، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۰۴ صفحه و به بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

انتهای پیام/