به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نخستین جلسه سخنرانی هفته تئاتر لهستان با موضوع " مدیریت و تئاتر در لهستان" توسط "دوروتا بوخوالد (DOROTA BUCHWALD)" روز دوشنبه ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود. این مدیر تئاتری درباره سازماندهی، مدیریت، بودجه‌بندی و سیستم آموزش در تئاتر لهستان صحبت می‌کند.

روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه نیز یاروسلا فرت کارگردان و بنیان‌گذار تئاتر زار و مدیر موسسه گروتوفسکی با موضوع "پایتخت فرهنگی اروپا و المپیک تئاتر " برای علاقه‌مندان تئاتر لهستان سخنرانی می‌کند.

"تأثیر تئاتر کانتور و گروتوفسکی بر جریان تئاتر معاصر تهران" عنوان سخنرانی " داریوس کوشینسکی (PROF. DARIUSZ KOSIŃSKI) " است که روز چهارشنبه ۲۵ آذر برگزار می‌شود. وی در این سخنرانی تأثیر تادئوش کانتور و یرژی گروتوفسکی در تئاتر لهستان و جهان را بررسی کرده و به تحلیل و واکاوی تنش میان تلاش برای حفظ اصالت کار این هنرمندان از یک طرف و یک نیاز و تمنا برای استفاده و توسعه آن‌ها به یک روش خلاق و اصیل از طرف دیگر می‌پردازد. کوشینسکی یک نمای کلی در این زمینه برای هنرمندان معاصر و کمپانی‌هایی که دنبال پیدا کردن پاسخ به کانتور و گروتوفسکی هستند ارائه خواهد کرد.

ویتولد مروژک (WITOLD MROZEK) نیز روز پنج‌شنبه ۲۶ آذر ماه با موضوع "تئاتر فیزیکی در لهستان" سخنرانی می‌کند. در این سخنرانی بدن- صدا- گفتار- مرحله مستقل در تئاتر لهستان بین تئاتر و موسیقی بررسی می‌شود.

جلسات سخنرانی هفته تئاتر لهستان ساعت ۱۸ روزهای یاد شده در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و ورود عموم علاقه مندان در این جلسات آزاد است.

هفته تئاتر لهستان در تهران از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۴ توسط اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان در ایران و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/