سرویس سینمایی هنرآنلاین: یک هواپیمای دوموتوره که مورگان فریمن و خلبان او سوار آن بودند، بعد از بلند شدن از باند یک فرودگاه در میسی‌سیپی بر اثر ترکیدن یکی از چرخ‌ها ناچار به فرود اضطراری در یک فرودگاه دیگر شد که در نتیجه آن ارابه فرود شکست و هواپیما به سمت یک بزرگراه از مسیر خارج شد. مسئولان گفتند در این حادثه کسی آسیب ندید.

بیل لاکت، شهردار کلارکسدیل در میسی‌سیپی که دوست بازیگر 78 ساله برنده اسکار است، به آسوشیتدپرس گفت، این حادثه شنبه غروب روی داد و هواپیمای فریمن بعد از بلند شدن از فرودگاهی در منطقه در فرودگاهی دیگر در تونیکا ناچار به فرود اضطراری شد. این دو شهر در نزدیکی هم در شمال‌ غربی میسی‌سیپی قرار دارند. تونیکا در حدود 40 مایلی جنوب غربی ممفیس در ایالت تنسی واقع است.

فریمن بعد از این حادثه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت برای فیلمبرداری یکی از اپیزودهای سریال "داستان خدا" با هواپیمای خود از میسی‌سیپی راهی تگزاس بود. او در این بیانیه گفت: گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و ترکیدن یک لاستیک هنگام بلند شدن هواپیما از زمین مشکلات دیگری به همراه داشت، اما به لطف جیمی هابسن، خلبان عالی من، ما بدون حتی یک خراش و در سلامت کامل فرود آمدیم.

فریمن بدون اشاره به وضعیت هواپیمای خود بعد از فرود اضطراری ادامه داد: این حرف را نمی‌توانم درباره هواپیمای خودم بزنم.

کاتلین برگن سخنگوی اداره هوانوردی فدرال از هواپیمای حامل فریمن به عنوان یک هواپیمای "امی‌وست اس‌جی-30" یاد کرد و "مشکلات فنی" را دلیل این حادثه دانست.

شهردار کلارکسدیل گفت یک هواپیمای دیگر به تونیکا فرستاده شد تا فریمن را به یکی از خانه‌هایش در میسی‌سیپی ببرد.

فریمن سال 2008 نیز در یک حادثه رانندگی در بزرگراه نزدیک خانه خود در چارلستن در میسی‌سیپی به شدت مجروح و در بیمارستانی در ممفیس بستری شد. فریمن که متولد 1937 در ممفیس است از سال 1964 در دنیای بازیگری حضوری فعال دارد. او در 2005 برای بازی در فیلم "عزیز میلیون دلاری" به کارگردانی کلینت ایستوود برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و برای فیلم‌های "Street Smart"، "رانندگی برای خانم دیزی"، "رهایی از شاوشنک" و "شکست‌ناپذیر" هم نامزد اسکار بوده است.

فریمن همچنین یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران آمریکا در کارنامه دارد و برای "رانندگی برای خانم دیزی" به‌طور مشترک با جسیکا تندی جایزه خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگری را از جشنواره فیلم برلین دریافت کرد.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان به "افتخار"، "رابین‌هود: شاهزاده دزدان"، "نابخشوده"، "هفت"، "آمیستاد"، "پرستار بتی"، "بروس توانا"، "بتمن آغاز می‌کند"، "شوالیه تاریکی" و "لوسی" اشاره کرد. فریمن امسال کمدی رمانتیک "پنج پله بالاتر" (5 Flights Up) را روی پرده سینماها داشت که در آن با دایان کیتن همبازی است.