به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران،مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام خبر انتشار فراخوان طراحی مونومان میدان ولیعصر (عج)، گفت: توجه به زمینه معنایی و زیستی میدان، مفاهیم زیبایی‌شناسی و در نظر گرفتن ویژگی‌های اجرایی بر اساس ساختار کنونی میدان از جمله مواردی است که شرکت‌کنندگان در این فراخوان می‌بایست رعایت کنند.

او با تأکید بر اینکه بررسی آثار در دو مرحله انجام می‌شود، ادامه داد: مرحله اول ارائه اولیه ایده‌ها و پیشنهادها است که از بین طرح‌های ارائه‌شده، حداکثر ۱۰ طرح انتخاب شده و به منظور ارتقا، تکمیل مطالعات اجرایی و یکسان‌سازی مقیاس، ساخت ماکت اجرایی، ارائه پیشنهادها و شیوه‌های اجرایی معرفی خواهند شد و در مرحله دوم اصلاح، تکمیل مطالعات و ارائه پیشنهادهای اجرایی انجام می‌شود.

به گفته موسوی به هر کدام از طرح‌های منتخب مرحله اول که پس از تکمیل و ارائه مجدد طرح، جهت بررسی نهایی ارائه شوند، مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه هنرمندان برگزیده مرحله اول می‌بایست طی مدت ۴۵ روز از تاریخ اعلام نتایج داوری مرحله اول موارد مورد نیاز و پیشنهادهای نهایی خود را به دبیرخانه ارائه نمایند، گفت: هیات داوران از بین طرح‌های منتخب مرحله اول که پس از انجام موارد تکمیلی توسط هنرمند جهت بررسی در مرحله دوم به دبیرخانه ارائه شده باشد، حداکثر سه طرح را به‌عنوان برگزیدگان فراخوان معرفی می‌کند.

موسوی با بیان اینکه به هر یک از طرح‌های برگزیده مبلغ دویست میلیون ریال هدیه نقدی تعلق خواهد گرفت، افزود: امتیاز طرح و حقوق اجرایی طرح‌های برگزیده نهایی متعلق به سازمان زیباسازی شهر تهران خواهد بود.

به گفته او طرح منتخب پس از طی فرآیند‌های تصمیم‌گیری نهایی به منظور اجرا از بین برگزیدگان مرحله دوم معرفی می‌گردد که اولویت اجرای طرح برگزیده با هنرمند طراح اثر بوده و در صورت تشخیص عدم توانایی و امکانات اجرایی لازم برای اجرای طرح توسط هنرمند صاحب طرح، مجری ذیصلاح طی فرآیند قانونی توسط سازمان زیباسازی تعیین می‌شود. در صورت توافق با هنرمند، نظارت عالیه بر کیفیت‌های هنری و زیبایی‌شناسی اجرای اثر، به طراح واگذار خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه هنرمندان برای ثبت نام در فراخوان در تاریخ ذکرشده می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی www.zibasazi.ir فرم ثبت نام را دریافت و به همراه طرح‌های پیشنهادی و مدارک به دبیرخانه مراجعه نمایند، گفت: شرکت‌کنندگان تا ۲۴ بهمن‌ماه فرصت دارند ماکت کارهای خود را به دبیرخانه ارائه کند.

او با اشاره به ترکیب هیات داوران متشکل از مهندس مهدی چمران، دکتر مهدی حجت، دکتر سید محسن حبیبی، استاد طاهر شیخ‌الحکمایی، دکتر اصغر کفشچیان مقدم، افزود: نتایج مرحله اول داری ۲ اسفند ماه اعلام‌شده و دریافت آثار مرحله دوم تا ۱۷ فروردین سال ۹۵ ادامه دارد و در نهایت داوری نهایی آثار ۲۱ فروردین ماه انجام می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای شرکت در این مونومان می‌توانند به دبیرخانه آن واقع در پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، کوچه شهید جمالی شرقی، پلاک ۱۲، مدیریت آثار حجمی (عمارت عین الدوله) مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۲۲۹۶۹۷۴۲ برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

انتهای پیام/