سرویس سینمای هنرآنلاین: از ۲۲ آذر نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه در تالار حافظ شیراز آغاز خواهد شد. بر این ساس، روزانه ۳ نوبت نمایش فیلم در این تالار انجام می‌گیرد و مقرر شده تا در سه نوبت آثاری به روی پرده برود که در زمره فیلم‌های خاص قرار می‌گیرند.

پیشتر، این گروه سینمایی در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان تشکیل شد، از این رو، آثار سینمای هنر و تجربه همزمان با شهرهای یادشده اکران می‌شود.

آیین افتتاح سینمای هنر و تجربه نیز در ۲۵ آذرماه، با حضور چهره‌های محبوب سینما و مسئولان سینمایی کشور به همراه مدیر اجرایی سینمای هنر و تجربه در تالار حافظ مراسمی برگزار می‌شود که همراه با اکران فیلم سینمایی "خواب تلخ" به کارگردانی محسن امیریوسفی است.

"خواب تلخ" نخستین فیلمی است که در سینمای هنر و تجربه شیراز به روی پرده می‌رود و فیلم سینمایی "خواب تلخ" ساخته محسن امیر یوسفی که اکران خود را از دوم آذرماه جاری در گروه هنر و تجربه آغاز کرده با استقبال بسیار خوبی در سینماهای این گروه مواجه شده است و در هفته منتهی به ۹ مهر پرفروش‌ترین فیلم این گروه بوده است.

در تمام سانس‌های نمایش "خواب تلخ" بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سالن‌ها را تماشاگران اشغال کرده‌اند، "خواب تلخ" اولین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی است که در سال ۸۲ ساخته شد اما امکان نمایش نیافت.

"خواب تلخ" داستان مرده‌شوری است که با مساله نزدیک شدن خودش به مرگ روبه‌رو می‌شود، این فیلم در جشنواره فجر سال ۱۳۸۲ پذیرفته نشد و اولین حضور بین‌المللی آن در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره کن ۲۰۰۴ بود و پس از نمایش در این بخش نقدهای مثبتی از سوی منتقدین مجلات اسکرین، پوزیتیو، کایه دوسینما، لوموند، فیگارو و… برای فیلم نوشته شد.

از نظر کارشناسان اداره کل ارشاد فارس، برپایی سینمای هنر و تجربه اتفاق بسیار خوبی است که به بخش تخصصی سینما توجه دارد و معمولا سینماگران کشور بدون چهره‌های سینمایی معروف جوایز متعددی در داخل و خارج کشور از جشنواره‌های سینمایی دریافت می‌کنند که امکان نمایش گسترده این آثار کمتر میسر می‌شود، از این رو سینمای هنر و تجربه اقدام مبارکی است تا دست فیلمسازان جوان و سینماگران تجربی گرفته شود. زیرا این اقدام در رونق اعتبار و اقتصاد سینمای نقش بازی می‌کند.

مهدی رنجبر در این‌باره به هنرآنلاین گفت که برنامه اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه در شیراز به نحوی است که در ساعت‌های ۱۷، ۱۹ و ۲۱ هر شب نمایش فیلم در تالار حافظ انجام خواهد گرفت، بدین شکل که هریک از سانس‌ها به فیلم خاصی و کارگردان مشخصی اختصاص دارد.

رئیس اداره سینمایی و امور سمعی و بصری ارشاد فارس افزود: همچنین این امکان فراهم شده که تماشاگران بتوانند از گیشه‌ای که در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد تشکیل شده بلیت تهیه نمایند، قیمت بلیت فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، ۴ هزار تومان است.

به گفته رنجبر، علاقه‌مندان به سینمای تجربی و خاص می‌توانند برای تهیه بلیت تماشای این آثار به پایگاه اینترنتی www.cinematicket.ir مراجعه کنند.