به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران مدیا کاشیگر مترجم کتاب "ابر شلواریوش" که در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حضور یافت در مورد آثار هنری مرحوم یوسف رضایی گفت: کارهای یوسف رضایی را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد. او کارش را با محتوای سنتی خط آغاز کرد و جمله معرف زرتشت را نوشت: "در جهان حقیقت یکی است و آن هم راستی است". در دوره دوم اصطلاح‌های عامیانه را وارد خط کرد و این آثار را در نمایشگاهی در سیحون به نمایش عموم گذاشت. کلماتی چون "عوضی"، "کلاهت را بپا" را می‌توان نام برد.

وی در ادامه افزود: در دوره‌ای که کلمه "الله" را در کارهایش قرار داد آنچه شیفته‌اش می‌کرد چهار قامت برافراشته الف بود. از دیگر کارهای یوسف رضایی آثاری همچون هفت گناه کبیره را می‌توان نام برد.

کاشیگر ضمن بیان اینکه یوسف رضایی هرچقدر بیشتر کارمی کرد، خودش ناراضی‌تر و هنرش انتزاعی‌تر می‌شد اظهار کد: در آخرین کارهایش رقص سحرآمیز و رنگین حرف‌های الفبا در خدمت هیچ‌چیز نیست به‌جز القای چهارفصل سال که اسم این سبک را چوگان گذاشته بود.

گفتنی است در این نمایشگاه ۴۰ تابلو از آثار یوسف رضایی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است و قیمت آثار از ۴ تا ۷ میلیون تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۲۰ آذر همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/