سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سنگ بست" به کارگردانی محمد مهدی خاتمی در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی (قیطریه) به صحنه رفته است. خاتمی با تاکید بر اینکه این اثر بیانگر دغدغه‌های اجتماعی اوست بیان کرد: این نمایش در ادامه کارهای قبلی من شکل گرفته است. به موضوعات اجتماعی بسیار علاقمندم. این نمایش هم موضوع اجتماعی دارد که می‌تواند دغدغه‌های مخاطب امروز ما باشد.

او افزود: ارتباط با مخاطب از اهمیت خاصی برایم برخوردار است، بنابراین به دنبال مفاهیمی هستم که بتوانم موضوعات اجتماعی را به واسطه آن بیان کنم. به همین دلیل دنبال ارائه مسائل اجتماعی هستم، چراکه درک آن برای مخاطب ملموس‌تر است.

خاتمی توضیح داد: مسئله مهم آن است که چگونه می‌توان زاویه درستی برای نگاه به مسائل اجتماعی پیدا کرد. این نگاه متفاوت سبب تازگی و جذب تماشاگر می‌شود. همچنین سبب دوری از کلیشه‌ها خواهد شد. بسیار پیش می‌آید که مخاطب از اثر جلوتر و نمایش حرفی برای گفتن نداشته باشد. زیرا ما با مخاطبی آگاه روبه رو هستیم که بر مسائل روز اشراف دارد.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: نمایش "سنگ بست" شیوه‌ای رئال و قصه‌ای ساده دارد. این مسئله باعث شده تا بازی بازیگران بیشتر به چشم آید، شاید به همین دلیل در جشنواره سی و دوم تندیس بازیگری را دریافت کرد. نمایش شبیه زندگی است و سعی کردم از آن فاصله نگیرم.

او در بخش پایانی سخنان خود، در مورد انتخاب خانه موزه انتظامی برای اجرا و وضعیت مخاطبان آن گفت: طبیعی است تماشاگران سالن‌هایی مانند تئاتر شهر یا ایرانشهر با خانه موزه انتظامی بسیار تفاوت دارند. این سالن مدت کمی از تاریخ افتتاح آن می‌گذرد و بدون شک برای معرفی و پیدا کردن مخاطب نیاز به گذشت زمان و تبلیغات دارد. تبلیغات تئاتر کار سختی است و سازو کار سختی دارد؛ اما تلاش کردیم در حد مرسوم آن را انجام دهیم. خوشبختانه استقبال از نمایش خوب بوده است و انتظارت‌مان برآورده شد.

نمایش "سنگ بست" نوشته و کار محمد مهدی خاتمی تا 25 آذرماه در خانه موزه انتظامی واقع در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، خانه موزه استاد عزت الله انتظامی اجرا می‌شود.

محمد الهی، شهره مکری، غلامرضا عارف‌نژاد، علی موسویان، علی رجایی، نگین حمیدی و شایان خدامی (بازیگر خردسال) بازیگران این اثرند.

انتهای پیام/