به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جمعی از سینماگران حرفه‌ای در فهرست تهیه‌کنندگان فیلم‌های راه‌یافته به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هستند.

فیلم‌های داستانی "پنجره باز" به تهیه‌کنندگی و نویسندگی علی مصفا، "همسایه طبقه بالا" به تهیه‌کنندگی بابک بادکوبه و کارگردانی پویا بادکوبه، "یک‌آن" به تهیه‌کنندگی نقی نعمتی و انجمن سینمای جوانان اردبیل، "یک‌روز" به تهیه‌کنندگی محمدکاظم بلوچی، "بشین عزیزم" به تهیه‌کنندگی خاطره اسدی، انیمیشن‌های "لبخندهای خاکی" به تهیه‌کنندگی سید مسعود صفوی، "بابا" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهرام عظیمی، و فیلم تجربی "تنازع" به تهیه‌کنندگی مجید برزگر در این دوره از جشنواره حضور دارند.

حضور انیمیشن موفق استریپی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم پویانمایی "استریپی" که سابقه حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی را دارد، در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت گرده است.

این انیمیشن چهاردقیقه‌ای به کارگردانی بابک نکویی، به بیش از سی جشنواره بین‌المللی فیلم و انیمیشن همچون "انسی" فرانسه، "انماموندی" برزیل، "انیمست" رومانی، "ناتینگهام" انگلستان، "مانسترا" پرتقال، "لس آنجلس فیست" آمریکا، "اکسپو تونز" آرژانتین، "ایماجیناریا" ایتالیا، و "کلیک" هلند راه پیدا کرده است.

همچنین این پویانمایی در هفدهمین جشن خانه سینما در سه بخش بهترین فیلم، کارگردانی و فضاسازی نامزد دریافت جایزه و در بخش بهترین متحرک‌سازی برنده تندیس طلایی جشنواره شده است.

بر اساس این گزارش، این انیمیشن به مرحله نخست داوری انیمیشن اسکار ۲۰۱۶ راه پیدا کرده است و تا پایان سال میلادی به اکران خود در سینماهای امریکا ادامه می‌دهد.

انیمیشن "استریپی" داستان یک کارگر بی سروصدا و سرکش را روایت می‌کند که محصولات خط مونتاژ خود را با خطوط منحنی قرمز تزیین می‌کند و به فضای خاکستری کارخانه اعتراض می‌کند؛ فیلم تصویری از اعتراض هنری در برابر دنیای روزمره و دلگیر است.

جشنواره فیلم کوتاه تهران در جوار مرقد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور مدیران سینمایی کشور و ۵۰ نفر از فیلم‌سازان و هنرمندان در جوار مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

این جشنواره ۱۹ آبان ماه جهت تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در جوار مرقد ایشان افتتاح می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی رییس سازمان نظارت و ارزشیابی، فرید فرخنده کیش دبیر جشنواره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیران سینمایی و خانواده انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اهالی رسانه و فیلم‌سازان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور خواهند داشت.

گفتنی است زمان حرکت به‌ سمت مرقد امام (ره) ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۱۹ آبان ماه، از مقابل ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران واقع در میدان آرژانتین، خیابان نوزدهم پلاک ۹ است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو، برگزار خواهد شد.

هفته مستند در موسسه فرهنگی آپ‌آرت‌مان

سوگوارانه محرم با عنوان "هفته مستند" از ۲۳ تا ۲۸ آبان در موسسه فرهنگی آپ‌آرت‌مان برگزار می‌شود. در تمام روزهای این هفته، ساعت ۱۹ مستندهای برجسته‌ای در ارتباط با مراسم عزاداری در ایران به نمایش در خواهد آمد.

در هفته مستند آپ‌آرت‌مان، همزمان با هفته سوم محرم، مستندهای جذابی از کارگردانان و مستندسازان برجسته‌ای همچون ناصر تقوایی، بهمن کیارستمی، محمدرضا اصلانی، هادی آفریده، بابک بهداد، محسن امیریوسفی و ... روی پرده آپ‌آرت‌مان نقش می‌بندند.

دو فیلم کوتاه از تولیدات انجمن در جشنواره‌های فیلم هند

فیلم‌های کوتاه "چشم آبی" و "رویای سرخ" به جشنواره‌های فیلم "همه نورها" و "INDIEARTH EXCHANGE" کشور هند راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه "چشم آبی" به کارگردانی امیر مسعود سهیلی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به بخش مسابقه جشنواره "همه نورها" که از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ نوامبر در شهر کوچی برگزار خواهد شد راه یافت. عوامل فیلم کوتاه چشم آبی که تاکنون بیش از ۷۵ حضور بین‌المللی در سراسر جهان را تجربه کرده است عبارت‌اند از: کارگردان: امیر مسعود سهیلی، فیلم‌نامه‌نویسان: امیر مسعود سهیلی، سعید قربانیان، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان مشهد و سیمیا فیلم، تصویربردار: فرشید علیزاده، تدوینگر: امیر مسعود سهیلی، صدابردار: مرتضی غیور، صداگذار: کارلوس مانزانو، بازیگران: سهیل سهیلی، رضا نامدار. این فیلم کوتاه در سال ۱۳۹۳ و به مدت ۱۸ دقیقه ساخته‌شده است.

همچنین فیلم کوتاه "رویای سرخ" نیز به کارگردانی شهریار پورسیدیان و از تولیدات انجمن سینمای جونان گیلان در یازدهمین حضور بین‌المللی خود به فستیوال فیلم INDIEARTH EXCHANGE هند که از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ نوامبر در شهر چنای برگزار خواهد شد راه پیدا کرد.

رویای سرخ پیش از جایزه بهترین فیلم کوتاه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا ۲۰۱۴، دیپلم افتخار انسان‌دوستی از ششمین جشنواره فیلم کودک اکراین ۲۰۱۴، جایزه بهترین فیلم‌برداری از چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم ANIFESTROZAFA آلبانی ۲۰۱۴ و جایزه ویژه هیئت‌داوران چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تهران ۱۳۹۳ را کسب کرده است.

عوامل فیلم کوتاه رویای سرخ نیز عبارت‌اند از: کارگردان: شهریار پورسیدیان، فیلم‌نامه‌نویس: شهریار پورسیدیان، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان گیلان، تصویربردار: مجتبی کوهکن، تدوین‌گر: شهریار پورسیدیان، صدابردار: حدیثه رفیعدوست، صداگذار: شهریار پورسیدیان، بازیگران: آیدین صفرنژاد، نرگس بدرطالعی.

انتهای پیام/