سرویس سینمایی هنرآنلاین: توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی، نائومی کاواسه کارگردان ژاپنی و آنتون کوربین کارگردان هلندی به عنوان داوران این دوره جشنواره فیلم مراکش معرفی شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ژان-پی‌یر ژونه کارگردان فرانسوی نامزد اسکار ("آملی") نیز در هیئت داوری حضور دارد. به این ترتیب در گروه داوری جشنواره کفه برندگان قبلی جشنواره کن سنگینی می‌کند. وینتربرگ برای فیلم "ضیافت" برنده جایزه داوران کن شد و "شکار" به کارگردانی او در 2012 جایزه بهترین بازیگر مرد را برای مس میگلسن به همراه داشت.

کاواسه در 1997 برای "سازاکو" برنده دوربین طلایی کن و در 2007 برای "جنگل سوگواری" جایزه داوران جشنواره کن را گرفت. کوربین در 2007 برای "کنترل" جایزه دوربین طلایی و جایزه دو هفته کارگردانان را از آن خود کرد و بعد جرج کلونی را در "آمریکایی" و فیلیپ سیمور هافمن را در "یک مرد تحت تعقیب" کارگردانی کرد.

اولگا کوریلنکو بازیگر اوکراینی که فیلم جیمز باندی "کوانتوم تسکین" را در کارنامه دارد، به همراه آمال عیوش بازیگر مراکشی و ریچا چادا بازیگر هندی، دیگر داوران این دوره جشنواره مراکش هستند.

سرجو کاستلیتو بازیگر ایتالیایی که برای فیلم "بیشتر مارتا" برنده جایزه بهترین بازیگر مرد اروپا شد، هیئت داوری قوی جشنواره را کامل می‌کند.

همان‌طور که قبلاً اعلام شد فرانسیس فورد کوپولا کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی و خالق سه‌گانه "پدرخوانده" و فیلم‌های "پاتن" و "اینک آخرالزمان" ریاست داوران پانزدهمین جشنواره فیلم مراکش را به عهده دارد. کوپولا پا جای پای چهره‌هایی چون ایزابل هوپر و مارتین اسکورسیزی می‌گذارد که پیش از این رئیس داوران این جشنواره آفریقایی بوده‌اند. کوپولا پیش از این در 2002 در جشنواره مراکش تقدیر شد.

پانزدهمین جشنواره فیلم مراکش 4 تا 13 دسامبر (13 تا 22 آذر) برگزار می‌شود.