به گزارش هنرآنلاین ، دکتر حمیدرضا افشار نخستین جلسه از سلسله‌نشست‌های مهارتی و تخصصی بازیگری را در واحد ۱۱ مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر تهران برگزار می‌کند.

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های مهارتی و تخصصی با موضوع بازیگری روز پنجشنبه ۲۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در واحد ۱۱ مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تهران با حضور دکتر حمیدرضا افشار ـ مدرس و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ـ برپا خواهد شد. دکتر افشار در این جلسه به موضوع بازیگری در تئاتر و سینما، نقاط اشتراک و افتراق آن با نگاهی به بازیگری متد و سیستم بازیگری برشت و استانیسلاوسکی می‌پردازد.

یادآور می‌شود حمیدرضا افشار فارغ‌التحصیل مقطع دکترا در مطالعات اجرا و فیلم از دانشگاه رویال‌هالووی لندن (۱۳۸۷) و مدرس دانشگاه‌های هنر، سینما تئاتر و ... است. همچنین او ریاست پردیس بین‌المللی فارابی را بر عهده دارد. این محقق، پژوهشگر، کارگردان و بازیگر، تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی مانند محاکمه در خیابان، رییس (مسعود کیمیایی)، شوکران (بهروز افخمی)، رگبار (بهرام بیضایی)، خانه پدری (فریدون حسن‌پور)، شب دهم (حسن فتحی)، مسافر (سیروس مقدم) و بسیاری آثار دیگر بازی داشته است.

گفتنی است این نشست‌های مهارتی و تخصصی از سوی واحد ۱۱ علمی کاربردی فرهنگ و هنر تهران و با دعوت از اساتید صاحب‌نام دانشگاهی و چهره‌های شاخص هنری در تئاتر و سینما، به‌منظور ارتقای کیفیت و اهداف آموزشی در زمینه بازیگری و فیلم‌سازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌های مهارتی و تخصصی می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره ۶۶۴۳۶۰۹۷ تماس بگیرند یا به نشانی میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک ۲۸، سالن کنفرانس واحد ۱۱ مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تهران و همچنین سایت این مرکز www.uastf۱۱.ac.ir مراجعه بکنند.

اجرای نمایش "یک فیلم مستند داستانی" تمدید شد

نمایش "یک فیلم مستند داستانی" به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور که اجراهای عمومی خود را از ۱۹ مهرماه در تئاتر باران آغاز کرده بود، تا جمعه ۲۲ آبان ماه تمدید شد.

لازم به ذکر است؛ تاکنون هنرمندانی همچون جعفر والی، جواد مجابی، هادی مرزبان، بهرام ابراهیمی، حمیدرضا نعیمی، حسین محجوب، همایون ارشادی، فرهاد قائمیان، رسول نجفیان،، دکتر عطاالله کوپال، حسین تبریزی، ضیاءالدین دری، اصغز همت، عبدالحی شماسی، گلاب آدیته، کیوان نخعی و.. به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

نمایش "یک فیلم مستند داستانی" به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور هر روز غیر از شنبه‌ها در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

اتابک نادری، ریحانه سلامت، سولماز نادری، مهران مرادی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش ردای سرخ خورشید در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود

نمایش هنری- مذهبی "ردای سرخ خورشید" تا ۲۲ آبان ماه در قالب ویژه‌برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه جلوه سوگ که از آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) برگزار شد؛ در سومین دهه از این ماه متعالی میزبان گروه هنری "سادیار" برای اجرای نمایش هنری-مذهبی "ردای سرخ خورشید" است.

این نمایش که بیش از ۱۸ سال در ۲۲ استان کشور و چندین کشور خارجی روی صحنه رفته، با استفاده از فرم، نور، آواز و موسیقی جلوه‌ای هنری به حماسه عاشورا بخشیده است.

"ردای سرخ خورشید" با الهام از تعزیه و به شکل میم (نمایش بدون کلام)، با گنجاندن روضه‌ها و مداحی‌های ذاکران بنام کشور و تمرکز نور و موسیقی روایت پنج‌گانه‌ای از واقعه کربلا را به تصویر می‌کشد؛ مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)، شهادت حضرت عباس‌بن‌علی (ع)، شهادت علی‌اصغر (ع)، شهادت امام حسین (ع) و خرابه شام پنج بخش این تابلوی عظیم عاشورایی هستند.

هدف از تهیه و اجرای این نمایش لزوم توجه به مبحث آسیب‌شناسی کاهش تأثیر تعزیه در جامعه و به‌روز کردن این هنر ملی و مذهبی است.

"ردای سرخ خورشید" با بیش از ۷۰ نفر عوامل به کارگردانی، بازنویسی و طراحی کورش خزاعی اصل تا ۲۲ آبان ماه ساعت ۲۰ در خیمه عشاق العباس میدان امام حسین (ع) به اجرا درمی‌آید و حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان است.

نمایش "جشن بزرگ بزرگ بزرگ" میزبان هنرمندان می‌شود

نمایش شاد و موزیکال "جشن بزرگ بزرگ بزرگ" به نویسندگی مهدی علیمردانی و کارگردانی راحله شمس‌آبادی از ۵ مهر در تالار هنر اجرای خود را آغاز کرده و روز سه‌شنبه ۱۹ آبان میزبان هنرمندان می‌شود.

نمایش شاد و موزیکال جشن بزرگ بزرگ بزرگ به نویسندگی مهدی علیمردانی، بازنویسی نهایی بهاره میرزاپور و کارگردانی راحله شمس‌آبادی روز سه‌شنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر میزبان هنرمندان خواهد شد.

محمد طیب طاهر، بهاره میرزاپور، سامان فرشید نیا، افشین زعیم، راضیه رفیع زاده، سپیده کرمی، فائزه شاه‌حسینی، طهورا زهدی، مریم علی نیا در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین سایر عوامل عبارت‌اند از: مرتضی برزگر زادگان (دستیار کارگردان)، نغمه رضایی (منشی صحنه)، خشایار پیر علمی (دستیار و برنامه‌ریز)، بهاره میرزاپور (بازنویسی نهایی)، تومیک تاروردیانس، داریوش مشکین، سعید متین (نوازندگان)، بهاره میرزاپور (شاعر)، فاطمه زعفرانی (طراح نقاب)، آرش شریف‌زاده (طراح پوستر و بروشور)، علیرضا محمدعلی زاده (عکاس)، مریم برادران، رها ولی زاده، نیلوفر مفیدی، فرزانه کریمی (ساخت دکور)، میترا اسماعیلی، سجاد آقابابایی (مشاورتبلیغات)، سحر صنیعی (مشاور رسانه‌ای).

نمایش "جشن بزرگ بزرگ بزرگ" به نویسندگی مهدی علیمردانی، بازنویسی نهایی بهاره میرزاپور و به کارگردانی راحله شمس‌آبادی از ۵ مهر تا ۲۲ آبان ماه هرروز به‌جز شنبه‌ها ساعت ۳۰: ۱۹ در تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده (امجدیه سابق) به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌تواند با شمارهای ۰۹۱۰۹۸۳۵۹۲۹ و ۰۹۳۶۲۴۹۴۵۸۸ تماس بگیرند و یا به سایت تیوال مراجعه کنند.

داستان‌های کهن ایرانی در یک سریال رادیویی به روی آنتن می‌رود

از روز سه‌شنبه ۱۹ آبان ماه، پخش سریال رادیویی " قصه‌ها نمی‌میرند " به کارگردانی مجید حمزه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو؛ این سریال رادیویی را الهه حسینی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: با بستری شدن پیرزن در بیمارستان قصه ملک جمشید نیمه‌کاره می‌ماند ملک جمشید از فضای قصه سراغ سپهر می‌آید تا به کمک او قصه‌اش تمام شود و از سرگردانی نجات پیدا کند. سپهر که عادت دارد قبل از خواب از زبان مادربزرگش قصه بشنود با سکته او دچار اتفاقاتی می‌شود که .....

در این سریال رادیویی هنرمندانی مینو جبارزاده، شمسی صادقی، علی زرینی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

" قصه‌ها نمی‌میرند " به تهیه‌کنندگی: عذرا وکیلی، صدابرداری: رضا طاهری و افکت: محمدرضا قبادی فر، از فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

"سوران سرد" به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود

از سه‌شنبه ۱۹ آبان ماه، پخش سریال رادیویی " سوران سرد " به کارگردانی جواد پیشگر در رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو؛ "سوران سرد" نوشته‌ی جواد افخمی داستان مردی است که در دوران دفاع مقدس سرباز پایگاه سوران بوده و بعد از ۲۰ سال به سوران می‌رود تا خاطرات آن دوران را مرور کند ولی .....

در این سریال رادیویی هنرمندانی چون میکائیل شهرستانی، بیوک میرزایی، مهدی طهماسبی، سعید سلطانی، مجتبی طباطبایی، مهدی نمینی مقدم، محسن بهرامی و احمد ایرانی خواه به ایفای نقش می‌پردازند.

"سوران سرد" به تهیه‌کنندگی: محمد مهاجر، صدابرداری: علی حاجی‌نوروزی و افکت: محمدرضا قبادی فر، از فردا ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

آغاز هفته دوم اجرای نمایش آشوییتس در تماشاخانه سه‌نقطه

نمایش آشوییتس به نویسندگی و کارگردانی شهرام ابوالقاسمی که از ۱۰ آبان در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه به روی صحنه رفته است؛ امشب در ساعت ۳۰/۱۸ هفته دوم از اجرای خود را در حالی آغاز می‌کند که در هفته اول میزبانی دکتر مسعود دلخواه و پرفسور کامیابی مسک را بر عهده داشته است.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه‌نقطه، محمدحسن نجفی مدیر تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه‌نقطه به‌عنوان تهیه‌کننده نمایش آشوییتس در این رابطه گفت؛ ۱۳ سال از حضور این نمایش در بخش دانشجویی تئاتر فجر می‌گذرد، در آن سال‌ها جشنواره تئاتر دانشگاهی هنوز استقلال خود را از تئاتر فجر به دست نیاورده بود و آثار دانشجویی در بخش مذکور به رقابت می‌پرداختند.

نجفی افزود: نمایش آشوییتس با کسب جوایز بهترین کارگردانی برای شهرام ابوالقاسمی، بهترین بازیگری برای حمیدرضا هدایتی و عناوین متعدد دیگر نظیر جوایز طراحی صحنه، نور، نویسندگی و... توانست به‌عنوان نمایشی موفق در جشنواره و در میان دانشجویان تئاتر با گروهی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک، عنوان بهترین کار را کسب کرده و خوش بدرخشد. این امر برآنم داشت جویای نمایش و علت عدم اجرای عموم در سال‌های گذشته شوم و پس از دیدن فیلم کار، مصمم شدم که شرایط اجرای آن را فراهم آورم که خوشبختانه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و به‌خصوص همراهی شورای محترم نظارت و تهیه نیازهای لازم برای اجرای عموم، این امر محقق شد.

نمایش آشوییتس درامی ست پر از لحظات ناب و کشمکش‌هایی که تماشاگر را در جریان یک مکاشفه به سمت کشف و شهود سوق می‌دهد. نمایشی که به گفته مسعود دلخواه سرشار از لحظات دراماتیک و تکنیک‌های بازیگری است.

تماشاخانه سه‌نقطه تا پایان آبان میزبان نمایش آشوییتس، کاری از شهرام ابوالقاسمی با بازی حمیدرضا هدایتی، محسن بابایی، صادق حیدری، ریما طهماسبی و آیلین نمازی، همچنین آهنگساز آن محمدرضا احمدی، دستیار کارگردان کیارش احمدزاده و طراحی صحنه، پوستر و بروشور پرتو پورقرایی است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند و یا برای رزرو با شماره تماس ۸۸۹۵۲۳۸۴ تماس حاصل کنند.

آشوییتس هر شب ساعت ۳۰/۱۸ در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه به نشانی؛ میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، فلسطین شمالی، انتهای خیابان مرتضی زاده میزبان مخاطبین گرامی خواهد بود.

سوگواره خمسه باید مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه باید سوگواره خمسه در سطح سراسری برگزار شود، گفت: در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی کشور تبدیل شود و بتواند در هر فصل ۵ نمایش را به اجرای عمومی برساند.

دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی خمسه روز گذشته ۱۷ آبان ماه با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اعضای شورای سیاست‌گذاری متشکل از محمود عزیزی، حسین مسافرآستانه، شهرام کرمی و اصغر همت، علی‌اصغر خسروی دبیر سوگواره، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان و امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی سوگواره برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سوگواره خمسه تنها رویداد دینی در حوزه تئاتر است باید به‌صورت سراسری برگزار شود؛ در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید از هنر تئاتر حمایت همه‌جانبه صورت گیرد، گفت: تئاتر به‌عنوان یک هنر زنده می‌تواند یک نمایش هر روز به صورت زنده اجرا می‌شود و بازیگران آن با تمام وجود از حواس خود برای بیان مفهوم اثر به مخاطب تلاش می‌کنند که این امر نیازمند حمایت است.

صلاحی به جایگاه ویژه تئاتر در انتقال مفاهیم به مردم اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر کشورهای صاحب فرهنگ و هنر منویات و مفاهیم خود را در قالب تئاتر به مردم انتقال می‌دهند اما متأسفانه ما در این امر ضعیف هستیم. ما نتوانستیم تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و ... داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیاز است دبیرخانه دائمی جشنواره‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شود و به‌طور مثال اگر در حوزه نمایش سوگواره خمسه برپا شود، در هر فصل باید بتواند پنج نمایش را تولید و به اجرای عمومی برساند زیرا سود و هدف ما هدف ما در تئاتر، افزایش مخاطب است.

همچنین در این جلسه علی‌اصغر خسروی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه سوگواره اظهار داشت: نیاز است به دلیل خلاء ایجاد شده در تئاتر دینی و مذهبی کشور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و مناسب با استفاده از هم‌اندیشی با هنرمندان صورت گیرد تا به‌واسطه برگزاری این سوگواره خمسه گامی مثبت در این حوزه برداریم.

دبیر سوگواره در خصوص بخش مدافعان حرم نیز گفت: در واقع تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت از وظایف اصلی این رویداد هنری محسوب می‌شود و ما سعی داریم به‌واسطه هنر نمایش در این سوگواره به رشادت‌های سربازان مدافع حرم بپردازیم.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از ۸ الی ۲۵ آذرماه در تهران برپا می‌شود.

نمایش "آوای آب" ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه روی صحنه می‌رود

به گزارش روابط عمومی گروه پاپتی‌ها، نمایش "آوای آب" به کارگردانی آتیه جاوید که در سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه رفته است، روز پنجشنبه 21 آبان ماه ساعت 18 میزبان هنرمندان و اصحاب رسانه و جمعی از عکاسان و خبرنگاران است.

در این نمایش به نویسندگی سینا شفیعی بازیگرانی چون حسین میرزائیان، مرجان قمری، حسین شفیعی، سایه کبیری، محمدرضا محمدپور، صفورا کاظم پور، میترا دهقان، یاسمن حاجی سلیمی، دنیا رحیمی، بهار دهکردی به ایفای نقش می‌پردازند. مشاور نویسنده و کارگردان: خیرالله تقیانی پور، طراح صحنه: سینا شفیعی، آهنگساز: یوسف قربانی و طراح لباس: پریدخت عابدین نژاد از سایر متصدیان این نمایش هستند.

"آوای آب" تا اواسط آذرماه هر روز هفته غیر از روزهای شنبه رأس ساعت 18 در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/