سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه بهرنگ صمدزادگان در کلیولند آمریکا د توجه علاقمندان رسانه‌های هنری این کشور را به خود جلب کرده استغ به‌نوشته‌ی مجله‌ی اینترنتی "کلیوسین" که به بررسی رویدادهای محلی می‌پردازد، مسئولان و میهمانان گالری زایگوت که بانی برگزاری این نمایشگاه بوده، پیش از همه چیز تحت تاثیر انرژی و حضور پررنگ خود صمدزادگان در مراسم گشایش نمایشگاه او شده‌اند.

به گفته‌ مدیر این مرکز: صمدزادگان در هر جا که هست، مثل برق توی چشم همه می‌آید و روی همه تاثیر می‌گذارد. حرف زدن و ارتباط با او برای هر کس و از جمله خود من یک اتفاق خوب تلقی می‌شود؛ یک آدم پخته و تحصیل‌کرده که به تاریخ هنر و شرایط عمومی هنر امروز جهان مسلط است و از هر دری می‌تواند حرفی برایتان بیاورد. حضور او برای ما غنیمت است.

در ادامه‌ی گزارشی که "کلیوسین" درباره‌ی نمایشگاه صمدزادگان با عنوان "به‌سوی آرمانشهر" منتشر کرده، شرح شتابزده‌ای از کارهای او می‌آید: مجموعه‌ای رنگارنگ از نقاشی، چاپ ویدئو و چیدمان که همگی درونمایه‌ای اجتماعی داشته و در بطن خود موضوع هویت فرهنگی و آسانی و دشواری تصویری که می‌سازد را دنبال می‌کنند. موضوع ترجمان تصویر و گمشدگی معنا در خلال این برگردان، دغدغه‌ی اصلی کاوش صمدزادگان در کار هنری‌اش است.

صمدزادگان هم در تایید این نکته به خبرنگار "کلیوسین" گفته: اساس کار من روی ایده‌ ترجمه و چگونگی رمزنگاری معانی استوار است. به‌صورت خاص روی خط دریافت‌های والتر بنجامین از ترجمه و ایده‌ میانه‌گی نیچه و رابطه این دو شیوه‌‌ نگاه با زیباشناسی کار می‌کنم. گاهی جستجو برای یافتن حقیقت به میانه‌گی می‌رسد یعنی مثلا وقتی من به‌عنوان یک تازه‌کار شروع به جستجو و کشف در هنری مثل چاپ دستی می‌کنم، معنی که می‌خواهم منتقل کنم دستخوش تغییر می‌شود و دیگر آن حرف اول نیست. صنعت چاپ در ابتدای دوره‌ روشنگری یک ابزار برای انتشار دانش بود و الان این دایره‌ ترجمان معانی که یک سرش در چارچوب واقعیات، حقایق، اسناد و تصاویر قرار گرفته و سر دیگرش به زیبایی‌شناسی و حال به چاپ دستی به‌عنوان ابزار هنری رسیده، دیگر همه‌چیزش در هم ریخته و آن را تنها می‌توان با دید هنری نگریست. هنر همیشه با زیبایی همراه است، حتی وقتی سخن از درد و رنج باشد چون باز در نهایت این شاعرانگی و زیبایی است که بر آن رنج فائق آمده و آن را می‌پوشاند.

از همین روست که بسیار از آثار موجود در نمایشگاه بسیار دور از انتظار بیننده‌اند و با تصور ما از آثار هنری فاصله دارند. خود صمدزادگان هم با تایید این نکته، به خبرنگار "کلیوسین" می‌گوید که این آثار در حقیقت برآمده از تاثیراتی هستند که او از این جامعه‌ جدید و محیط زندگی تازه دریافت کرده و سعی داشته با بیانی استعاری آن‌ها را از ابزارهای خبری، به نشانه‌های بیان ناقص و متناقض بدل کند.

بهرنگ صمدزادگان در زمان اقامتش در آمریکا به طراحی و نقاشی در انستیتو نقاشی کلیولند و باشگاه طراحی "شیکر هایتز" مشغول بوده و همزمان کلاس‌هایی را در دانشگاه "کیس وسترن ریزرو" و "سن مارتین دوپوره" گذرانده و قرار است با این نمایشگاه خود تا روز 21 نوامبر (30 آبان ماه) میهمان گالری زایگوت باشد.