به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر، دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و خانه هنرمندان ایران با هدف نقد و تحلیل علمی کتاب‌های منتشر شده در حوزه هنر معاصر برگزار می‌شود. در این نشست که به تحلیل و بررسی کتاب "هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین" اثر حمید کشمیرشکن اختصاص یافته حمید کشمیرشکن مؤلف این کتاب به همراه حمید سوری و هلیا دارابی، از کارشناسان تاریخ هنر و هنر معاصر ایران به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

درباره نویسنده این کتاب گفتنی است حمید کشمیرشکن پژوهشگر و استاد مهمان در انستیتو خاورمیانه کالج سوآس دانشگاه لندن و معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر است. کشمیرشکن دکترای تاریخ هنر را از دانشگاه لندن دریافت کرده و سپس دو دوره فوق‌دکترا را در دانشگاه آکسفورد گذرانده و عضو هیأت علمی همان در دپارتمان تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد و سردبیر فصلنامه دوزبانه هنر فردا بوده است. وی در کتاب خود در پنج فصل و در باب تحول و تکوین هنر معاصر ایران از دوره قاجار تا سال‌های اخیر به مطالعه و بررسی پرداخته است.

چاپ نخست کتاب "هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین" در سال ۱۳۹۴ توسط مؤسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر منتشر شده است.

این نشست که حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است در روز شنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن "استاد جلیل شهناز" خانه هنرمندان ایران به آدرس تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت شمالی)، باغ هنر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/