سرویس موسیقی هنرآنلاین: مزدا انصاری در آستانه برگزاری دومین دوره از جشنواره "نوای خرم" با اشاره به تاثیرگذاری چنین جشنواره‌هایی در تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان گفت: این شوق ذوق را همه استادان موسیقی در روزهای اخیر به خوبی حس کرده اند. کودکان و نوجوانانی که به آموزش موسیقی نزد اساتید موسیقی هستند، این روزها در حال تمرین هستند و با انگیزه زیاد می‌خواهند که بهترین اجرایشان را روی صحنه جشنواره "نوای خرم" به اجرا بگذارند. یکی از شاگردان من که 10 ساله است، دقیقا چنین حالتی دارد. او وقتی از برگزای این جشنواره باخبر شد با ذوق و شوق زیاد شروع به تمرین کرد و قرار است قطعه "در میان گل‌ها" را با پیانو در جشنواره اجرا کند. چنین برنامه‌هایی بسیار تاثیرگذار است و در پرورش حس رقابت و تلاش هنرجویان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

انصاری، بخش خصوصی را در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بسیار فعال معرفی کرد و با اشاره به عدم منفعت مالی در چنین اقداماتی، برگزاری جشنواره نوای خرم از سوی موسسه "راد نو اندیش" را از سر دلسوزی و با بهره‌گیری از مثبت اندیشی دانست او دراین باره گفت: کاری که موسسه "راد نو اندیش" با برگزاری این جشنواره انجام می‌دهد، در درجه اول موسیقی ایران را زنده نگه می‌دارد و از سوی دیگر باعث رشد و اعتلای استعدادهای موسیقی در میان نسل جوان می‌شود. این کودکان و نوجوانان نسل بعدی موسیقی ایران را تشکیل خواهند داد و با شرکت در جشنواره‌ها در این سن می‌توانند رهاورد مناسبی برای آینده هنریشان جمع کنند.

او با اشاره به اهمیت توجه به شخصیت بزرگانی مثل استاد همایون خرم گفت: مدتی پیش در یکی از شبکه‌های مجازی مطلبی را خواندم که اشاره به از دست دادن افراد بزرگ در عصر حاضر می‌کرد. ما دیگر آدم بزرگی نداریم و همه بزرگانی که داشتیم را از دست دادیم. شاید نام بردن از بزرگانی که رفته‌اند، صرف نظر از ویژگی‌های هنریشان باعث شود تا نسل جوان ما بتواند الگویی از اخلاق این بزرگان را به دست آورد و شاید با شنیدن این اسم‌ها تلنگری به جامعه هنری ما زده شود و لااقل برای آینده امیدوار باشیم که این نکات مثبت فرهنگی بتواند دوباره زنده شود.

مزدا انصاری در پایان لزوم اجراهای گوناگون را برای نسل جوان هنری در کشور به عنوان یک فرصت معرفی کرد و درباره عنصری به نام اعتماد به نفس و رابطه مستقیم آن با موفقیت هنری یک هنرمند جوان گفت: هر قدر این اجراها به هر بهانه‌ای بیشتر اتفاق بیفتد، جوانان کم تجربه در زمینه اجرا کم کم بر ترس‌شان غلبه خواهند کرد و در آینده اجراهای صحنه‌ای موفق‌تری را تجربه خواهند کرد. این که در جشنواره چه عنوانی را به دست بیاورند، خیلی مهم نیست. مهم این است که مردم این بچه‌ها را تشویق می‌کنند و همین تشویق‌ها می‌تواند انگیزه بخش باشد و این هنرجویان را برای حرکت در مسیر موفقیت و در نهایت اعتلای هنر موسیقی در کشور آماده کند.

انتهای پیام/