سرویس تجسمی هنرآنلاین : هوای پاییزی تهران، بازی‌های خود را دارد. وقتی در بعد از ظهر آفتابی یکشنبه 17 آبان ماه ابر سیاهی آسمان را پوشاند و باران شدید شروع به باریدن کرد، در حیاط فرهنگسرای نیاوران افرادی دیده می‌شدند که پالتو و کت خود را روی اثر هنری بی‌حفاظ خود گرفته و با عجله به سمت گالری می‌دویدند تا بوم نقاشی یا مجسمه‌ای را از خیس شدن حفظ کنند.

17 آبان زمانی بود که بیش از 200 هنرمند در مدت چند ساعت آثار خود را برای شرکت در هشتمین دوره نمایشگاه هفت نگاه به فرهنگسرای نیاوران بردند. پس عجیب نیست اگر هر از گاهی شاهد صفی از هنرمندان باشیم که در انتظار ثبت آثار خود ایستاده‌اند. آریا اقبال، مژگان والی‌پور، الهه جواهری و لیلا ثمری در غیاب لیلی گلستان دور میز نشسته‌اند و پس از بازدید تک تک آثار، نظر خود را در مورد قیمت آن بیان کرده و با هنرمند به توافق می‌رسیدند تا پس از ثبت مشخصات، برچسبی روی اثر قرار گیرد.

دور تا دور سالن گالری با ردیف‌های چندتایی تابلوهایی که به دیوار تکیه کرده‌اند پوشیده شده است. باور اینکه قرار است بیش از 300 تابلو به صورت همزمان روی دیوارها قرار بگیرند سخت است، اما می‌دانیم که در زمان نمایشگاه این تابلوها از زمین تا سقف روی دیوار را می‌پوشانند و هیچ فضای خالی باقی نخواهند گذاشت.

مانند هرسال کارها بسیار متنوع است. مجسمه‌های کوچکی که به راحتی می‌توان در فضای خانه قرار داد در کنار تابلوهای کوچک و بزرگ که شیوه و فضای کاری آنها از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارد، قرار گرفته‌اند. این تنوع آثار نتیجه قصد برگزارکنندگان نمایشگاه مبنی بر غالب نبودن یک شیوه و بیان هنری خاص است. بنابراین نمایشگاهی که با هدف فروش آثار هنری برگزار می‌شود به خوبی می‌تواند سلیقه مخاطبان مختلف را تامین کند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این نمایشگاه وجود آثاری از هنرمندان نسل‌های مختلف در کنار یکدیگر است. در حالی که جوانان آثار خود را برای تحویل دادن آورده‌اند، افراد دیگری هستند که اثر یک هنرمند صاحب نام را برای شرکت در نمایشگاه می‌آورند. نگاهی گذرا به تابلوهای پای دیوار کافی است تا اثر یک هنرمند صاحب بازار جهانی را در کنار اثری از یک جوان تازه کار ببینید. با فروخته شدن هر کدام از این آثار، اثری دیگری از همان هنرمند جایگزین آن می‌شود.

با گذشتن از ساعت 4 بعدازظهر فرصت تحویل آثار به پایان می‌رسد تا پس از آن روزهای سخت نصب آثار بر دیوارها آغاز شده و گالری آماده روز افتتاحیه شود.

هشتمین دوره نمایشگاه هفت نگاه ساعت 16 روز جمعه 22 آبان در فرهنگسراى نیاوران، واقع در انتهاى خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران افتتاح مى‌شود و تا 6 آذر ماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ ( روزهاى تعطیل ١٤ تا ١٩ ) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/