سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهروز افخمی کارگردان و کارشناس سینما روز یکشنبه در دومین روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، مهمان غرفه هنرآنلاین بود و درباره نقش رسانه‌ها در ارتباط با هنرمندان، گفت: اتفاقی که برای ارتباط نداشتن رسانه‌ها با هنرمندان رخ داده، همان اتفاقی است که برای سینمای امروز ما هم روی داده است.

کارگردان فیلم "شوکران" در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مردم هم کمتر سینما می‌روند و هم کمتر روزنامه می‌خوانند. مردم دیگر هر چیزی را که باید در مقابل آن هزینه‌ای پرداخت کنند، نمی‌پذیرند. به نوعی دغدغه مالی باعث شده مردم کمتر روزنامه بخوانند و کمتر به سالن سینما بروند.

افخمی با اشاره به نگاه سلیقه‌ای بعضی از مدیران نسبت به وضعیت موجود در سینما بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت سینما را نیمه‌ورشکسته باقی گذاشته است. به نوعی، دولت حمایت مالی در حد اندک دارد، اما نگاه سلیقه‌ای خود را هم در سینما اعمال می‌کند.

مجری سری سوم برنامه "هفت" گفت: به نظرم ما باید با لباس آهنی همچنان به آینده سینمای ایران امیدوار باشیم و به دنبال دن کیشوت‌های سینما برویم. این تنها راه کار برای ادامه مسیر سینما به سوی موفقیت است.

افخمی در پاسخ به این سؤال که در گذشته به عنوان نماینده اصلاح طلبان دوره ششم بود، اما در شرایط فعلی حرف‌هایی می‌زند که انگار در تقابل با حرف‌هایش در آن دوره است، گفت: این حرف را تأیید می‌کنم. پیش از اینکه به مجلس ششم بروم، با زنده‌یاد سیدمرتضی آوینی در مجموعه سوره بودم، اما کسانی که این‌گونه می‌گویند سابقه سیاسی بنده را درست نمی‌دانند. جبهه مشارکت از من دعوت کرد تا نامم را در لیست انتخاباتی بگذارند، اما در همان سال اول با مجلس و این موضوع فاصله گرفتم.

انتهای پیام/