سرویس تئاتر هنرآنلاین: محسن حسینی، از اجرای تازه‌ترین اثر خود در زمستان سال جاری خبر داد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال مراحل پیش‌تولید پرفورمنس تئاتری بر اساس "دیوان غربی - شرقی" اثر گوته هستم که نام قطعی این اثر هنوز مشخص نشده است و این نمایش را در 12 تابلو اجرا خواهیم کرد.

او ادامه داد: این اثر نود دقیقه‌ای در حال پیش‌تولید و انتخاب بازیگر است. قصد دارم این پرفورمنس را ابتدا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و بعد از آن برای اجرای عمومی از 15 بهمن‌ماه به سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم.

این بازیگر تئاتر، با اشاره به اینکه این نمایش هفتمین اثری است که به عنوان کارگردان در ایران به صحنه خواهد برد، خاطرنشان کرد: بعد از چهارسال نمایشی را به صحنه خواهم برد که یکی از سخت‌ترین کارهایی است که تاکنون به صحنه برده‌ام و از بابت اجرای آن بسیار خوشحال هستم.

حسینی با تاکید بر اهمیت این پروژه خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود این نمایش به عنوان اثر مشترک ایران و آلمان شکل بگیرد، توافقات اولیه آن هم صورت گرفت، اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها امکان‌پذیر نشد. همچنان در تلاشم تا بتوانم همکار آلمانی را به ایران بیاروم، چراکه این اثر بلافاصله بعد از اجراهای عمومی‌اش در ایران در شهرهای برلین، بایمار و فرانکفورت به صحنه خواهد رفت. باینمار شهر مهمی بشمار می‌رود و خواهرخوانده شیراز نامیده می‌شود.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: معتقدم، انجام پروژهای فرهنگی می‌تواند اقدام بسیار مهمی باشد، به خصوص میان دو کشور ایران و آلمان که روابط فرهنگی بسیار خوبی دارند. دو کشور از ظرفیت هنری بالایی برخوردارند.

انتهای پیام/