به گزارش هنرآنلاین آخرین شب سوگواره تعزیه که به اجرای گروه شیروان در تماشاخانه شمس شهر بجنورد اختصاص داشت با درگذشت این هنرمند نیمه تمام ماند و آیین اختتامیه این سوگواره با سوگ پیغمبرخوان تعزیه شیروان همراه شد.

حاج غریب مهدی پور متولد روستای حسین آباد و ساکن شیروان در سن 65 سالگی بر اثر سکته قلبی در هنگام اجرای تعزیه چشم از جهان فروبست.

داوود فتحعلی بیگی ، رئیس انجمن تعزیه ایران که در این اجرا حضور داشت گفت: حاج غریب مهدی پور، سرگروه تعزیه حسین آباد و از اعضا انجمن تعزیه شیروان بود که تعزیه خوانی را از طفولیت آغاز کرده و یکی از شهادت خوانان تعزیه بوده است.

وی ادامه داد: شب گذشته در تعزیه مسلمان شدن مالک اشتر شبیه پیغمبر را می خواند که پس از اجرای مقدمه تعزیه به پشت صحنه رفت و در اثر سکته قلبی جان به جان آفرین سپرد. هاشمی مسئول دفتر انجمن تعزیه شیروان نیز درباره این هنرمند گفت: حاج غریب مهدی پور به آرزویش رسید. او بارها و بارها به خودم گفته بود که " آرزو دارم در همین لباس تعزیه از دنیا بروم".

وی افزود: دیشب در اختتامیه گفتم از سوگواره تعزیه ما هیچ کس خبر نداشت ، درگذشت این مرد بزرگ همه ایران را خبر کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری حاج غریب مهدی پور ساعت 2 امروز جمعه 15 آبان در امامزاده حمزه رضا شهرستان زیارت و مجلس ترحیم و ختم آن مرحوم روز شنبه در زادگاهش حسین آباد برگزار خواهد شد