سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمد خلیلی هنرمند نقاش که مجموعه‏‌ای از طراحی‎های او با عنوان "مکان تهی" از 8 آبان ماه در گالری اُ به نمایش گذاشته می‎شود درباره این نمایشگاه به خبرگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه 35 طراحی در ابعاد 17 در 24 سانتی‏متر به نمایش گذاشته می‎شود. این آثار در ادامه فضاهای قبلی آثار من است و با اکرولیک روی مقوا کار شده است، هرچند بخش زیادی از این طراحی‎ها با خراش دادن رنگ ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: در این آثار فضای لنداسکیپ‌هایی دیده می‌شود که عناصری مثل دکل‌ها یا لوله‎های آب به آنها اضافه شده است. این‌ها اشیایی هستند که پیش از این مورد استفاده قرار می‏‌گرفتند اما اکنون کارکرد خود را از دست داده‌اند. این مکان‌ها جایی را تداعی می‌کنند هرچند آدم‌هایی که در بعضی از این طراحی‌ها دیده می‌شوند به خاطر نمی‎آورند که چرا در این مکان‎ها هستند.

این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه در فضای این طراحی‎ها نوعی فشردگی وجود دارد افزود: آدم‎های این کارها انگار حافظه ندارند؛ به علاوه عنوان "مکان تهی" اشاره به مکانی دارد که بسیار کم‏‌ تردد و انسان‎ها نیز کمتر در آن حضور دارند. در این فضا بازتان درون این آدم‌‏های بی‌حافظه انعکاس پیدا کرده است و جغرافیایی که آدم‎ها در آن دیده می‎شوند یک فضای کیفی است که نمی‏‌توان گفت کجاست.

خلیلی که 9 ماه روی این مجموعه کار کرده است درباره اهمیت هنر طراحی نیز گفت: طراحی برای من به اندازه نقاشی مهم است و بسیاری از مواقع ایده کلی نقاشی‎های بزرگم را طراحی‎هایم به من می‏‌دهند. به هر حال طراحی همراه من است، ابزار طراحی سبک هستند و همیشه آنها را در کیفم دارم. در آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد بداهگی بیشتری نسبت به نقاشی‌های من وجود دارد و می‎توان گفت که این‎ها آثاری بی‎واسطه‎تر هستند. طراحی برای من هر مستقلی است و من نه به عنوان مشق بلکه در مقام هنر به آن نگاه می‏‌کنم.

نمایشگاه طراحی "مکان تهی" از 8 تا 20 ابان در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 برگزار می‌‏شود.

انتهای پیام/